פורטל האסתטיקה של ישראל

טיפול בקמטים מתחת לעיניים: איך מעלימים אותם ומחזירים את המראה הרענן?

קמטים מתחת לעיניים הם מבאסים. הם תמיד מעידים על אחד משני דברים, או שהזדקנו, או שממש התעייפנו. לפעמים אפילו שניהם. אנחנו רוצים לחשוב שלמראה שלנו אין השפעה על הבטחון או התפיסה שלנו את עצמינו, אבל אצל הרבה אנשים זה לא המצב. הם יכולים להיות אהובים, מוצלחים ומוכשרים ועדיין, למראה החיצוני תמיד תהיה השפעה על הבטחון העצמי שלהם. 

נכון, זה טבעי. ונכון, אין מישהו שחסין בפני הזדקנות העור, אבל זה לא אומר שחייבים לקבל את המצב כמו שהוא. אנחנו חיים בתקופה שבה הרפואה האסתטית יודעת לתת פייט להזדקות העור, והיא, יחד עם קרמים, תכשירים, וטיפולים רפואיים, יודעים להשיג תוצאה מעולה שנשמרת לאורך זמן.

אז אנחנו כאן כדי לנסות להבין מה גורם לאותם קמטים להופיע, וכמובן, נדבר על הפתרונות ועל כל האפשרויות שעומדות בפני אלה שרוצים עור חלק וצעיר יותר.

קמטים מתחת לעיניים: למה הם מופיעים ומה לעזאזל גורם להם? 

כנראה שלא נוכל למנוע לחלוטין ולתמיד את הגעתם של הקמטים הטורדניים. אבל, וזה אבל חשוב, בהחלט כדאי שנבין מה גורם להם, כי ברגע שנבין מה גורם להם, נוכל לעכב את הגעתם וגם נדע מה הטיפול הנכון כדי להתמודד איתם. 

אז הנה כמה מהגורמים הבולטים להופעתם של קמטים מתחת לעיניים:

  • הזדקנות: ככל שהעור מתבגר, הוא מאבד באופן טבעי קולגן ואלסטין, מה שמוביל לעור דק יותר שמתקמט בקלות רבה יותר. עם השנים, נוכחות החלבונים האלה פוחתת והעור שלנו מאבד מיצוק וגמישות.  
  • חשיפה לשמש: קרניים אולטרה סגולות (UV) יכולות להאיץ את תהליך ההזדקנות, לפרק קולגן ואלסטין ולהוביל להיווצרות מוקדמת של קמטים.
  • גנטיקה: מה לעשות, צריך שיהיה מישהו להאשים, וכן, נטייה גנטית יכולה לקבוע כמה מוקדם ובולט הקמטים יופיעו.
  • אורח חיים: עישון, איכות שינה ירודה ולחץ כרוני תורמים באופן משמעותי להתפתחות מוקדמת של קמטים מתחת לעיניים. אז איך לומר את זה בעדינות, בואו נתחיל להרגיע.

האם יש טיפול בייתי לקמטים מתחת לעיניים?

אני רוצה לומר שכן, אבל זה גם מאד תלוי בגיל ובמצב הקמטים. באופן עקרוני, יש כל מיני שיטות בייתיות שבהחלט יכולות להיות יעילות. בואו נעבור על כמה מהן:

הידרציה: מריחה קבועה של קרמים וסרומים לעיניים יעניקו לחות לעור, וכשהעור לח, הוא גמיש יותר והקמטים הופכים לפחות בולטים.  

טיפוח עור באמצעות חומרים מזינים: שילוב מרכיבים כמו רטינול, ויטמין C, חומצה היאלורונית ופפטידים בשגרת טיפוח העור, יכולים להיטיב מאד עם העור ולהפחית באופן משמעותי את הופעתם של הקמטים.

הגנה מהשמש: חשיפה ממושכת לשמש לא מיטיבה עם העור שלנו, בעיקר לא עם עור הפנים. השתמשו במסנן קרינה בעל SPF גבוה סביב העיניים. הוא יכול למנוע נזק שנגרם כתוצאה מקרינת השמש ולהאט את תהליך היווצרות הקמטים.

אלה מן צעדי עזרה ראשונה שתוכלו לאמץ אל שגרת הטיפוח שלכן. אבל זה לא נגמר כאן ואם תרצו טיפול עמוק ויסודי יותר, גם לזה יש פתרון.

החדשות הטובות: יש כיום התקדמות דרסטית במוצרי הטיפוח לעור

תחום הרפואה האסטתית לא קופא על השמרים. בכל רגע, עם כל שורה שנכתבת, טובי המומחים יושבים וחושבים, חוקרים ומפתחים תכשירים ושיטות שירחיקו מאיתנו את הזקנה. 

החל מקרמים, חומרי מילוי, טכנולוגיות לייזר – לכל סוג של קמט כמעט – כבר יש מענה. 

בואו נעבור בזריז על האפשרויות, זה יעזור לכם להכיר טוב יותר את התחום ולהתכוונן לעבר הפתרון המתאים ביותר עבור מצב העור שלכם. זה כמובן לא מחליף יעוץ של מומחה שיוכל להסתכל ולבנות תוכנית טיפול, אבל זה כן יתן לכם מידע מקיף ויפקס אתכם לקראת ההמשך.

נתחיל מהדבר הבסיסי ביותר: קרמים

יש כל כך הרבה חברות קוסמטיקה שהבינו את הצורך שעלה מהשטח ויש כיום חידושים מרעננים בתחום. פותחו קרמים יעילים מאד שמתמקדים בקמטים מתחת לעיניים, והם, משולבים בסרומים ופפטידים שפועלים יחד בעוצמה כדי להצעיר את העור ולהכניס לו חיות, גמישות ורעננות. 

נמשיך עם הרפואה האסטתית: מי אמר בוטוקס ולא קיבל?

עבור אלה שמחפשים שיפורים בולטים יותר, יש גם מגוון טיפולים רפואיים שמציעים תוצאות משמחות ומבטיחות. כולנו שמענו על הבוטוקס בהרבה הקשרים, והוא בהחלט יכול להועיל גם עבור קמטים מתחת לעיניים. ההזרקות יכולות למלא קמטים עמוקים ובכך לתת מענה לאנשים שקרמים לא פתרו להם את הבעיה. מילוי הקמטים מחזיר נפח ומחליק את העור. 

חוץ מחומרי מילוי ובוטוקס, יש גם טיפולי לייזר.

הלייזר משתמש באנרגיית אור כדי להמריץ את ייצור הקולגן, מה שבסופו של דבר, משפר את המרקם הכללי של עור הפנים ומפחית את מראה הקמטים. 

אפשרויות נוספות:

מיקרונידלינג: הו, תודו שחיכיתם לזה. טיפול המיקרונידלינג מגרה את העור ליצור ולשחרר חומרים פעילים שמסייעים בהתחדשות העור ושיפור המרקם שלו. הטיפול מתבצע באמצעות מחטים קטנות שפוצעות את העור בצורה מבוקרת, מה שמעודד זרימת דם מוגברת ותורם לשחרור הקולגן שאחראי על בניית תאי עור חדשים ומגביר גמישות, לחות והופעה של עור חדש ובריא.

מה זה רטינול, איך הוא יכול לסייע בטיפול קמטים מתחת לעיניים וממה צריך להזהר?

הרטינול הוא מרכיב מרכזי בטיפול בקמטים, שמופק מוויטמין A וידוע ביעילותו בטיפוח עור וכטיפול אנטי אייג’ינג, במיוחד לטיפול בקמטים מתחת לעיניים. הרטינול מאיץ את חלופת תאי העור ומגביר את ייצור הקולגן, תוך התמקדות ישירה בגורמים העיקריים לקמטים. יש כל מיני חברות שמפיקות מוצרים עם רטינול, ובחירת המוצר צריכה להיות תואמת לאיזור הרגיש שמתחת לעיניים (אחרת, לא עלינו, עלול להווצר גירוי). ההמלצה היא להתחיל מריכוזים נמוכים ולהשתמש בו בהדרגה. עוד דגש חשוב, כשמשתמשים ברטינול, הכרחי להשתמש גם בקרם הגנה, כי רטינול מגביר את רגישות העור לשמש.

מאחורי הרטינול יש מדע שלם וסדרת מחקרים קליניים שמבססים את יעילותו בהפחתת סימני הזדקנות. 

מתי כדאי לשקול מתיחת פנים?

עבור אלה עם קמטים בולטים מתחת לעיניים, שמסתבר שהם עמידים לטיפולים אחרים כמו אלה שהוצעו כאן, מתיחת פנים עשויה להיות אפשרות טובה יותר.

האופציה של הניתוח מוצעת לרוב לאחר גיל 50, כשצניחת רקמות השומן הופכת משמעותית וקשה יותר לשחזור. אין לזה ממש גיל, אבל אין גם ממש הצדקה לעשות את זה לפני, בטח כשיש אפשרויות טיפול אחרות. 

יש מספר טכניקות ואפשרויות לטיפולי מתיחת פנים, החל בחוטים, גלי רדיו, לייזר והזרקות. בעוד שהשיטות משתנות, המטרה הסופית זהה – הידוק והרמה של עור הפנים ויצירת מראה צעיר, רענן ומחודש של העור. 

כמובן שלפני שבוחרים באופציה הזאת, חשוב להתייעץ מנתח פלסטי מוסמך כדי לדון ביתרונות, אך גם בסיכונים ובתוצאות הצפויות.

תפקיד הגנטיקה בקמטים מתחת לעיניים

רובינו מקבלים מאפייני עור בתורשה. זו הסיבה שאנשים מסוימים נוטים לפתח קמטים בגיל מוקדם יותר מאחרים. כיום יש תוכניות טיפול מותאמות אישית, שהמטרה בהן היא להבין את הרקע הגנטי של המטופל ובאמצעות כך, אפשר להתאים את הטיפול היעיל ביותר לקמטים מתחת לעיניים.

אבל לא הכל זה גנטיקה. גם לנו, למעשים שלנו ולאורח החיים שלנו יש השפעה על היווצרותם של הקמטים מתחת לעיניים. עישון, למשל, הוא אחד האויבים הבולטים של העור. לא רק שהוא מאיץ את הזדקנות העור אלא גם תורם להופעה מוקדמת של קמטים בשל השפעתו על גמישות העור וייצור הקולגן. ולא רק הוא. גם לרמות גבוהות של סטרס ומחסור בשעות שינה יכולים להוביל לקמטים בולטים יותר מתחת לעיניים. יישום טכניקות להפחתת מתח והבטחת שינה איכותית חיוניים לשמירה על בריאות העור.

גישות הוליסטיות לטיפוח העור

ויש כאלה שיעדיפו את דרך הטבע. אם אתם בנויים לתהליך ארוך ורוצים לשפר את מראה העור שלכם מבלי לערב טכנלוגיות רפואיות, בהחלט יש כמה דברים שתוכלו לעשות לשיפור וטיפוח העור.

הנה כמה דברים לשים לב אליהם:

קשר גוף-נפש: ניהול סטרס ורווחה נפשית יכולים להשפיע באופן חיובי על בריאות העור.

תרופות ופרקטיקות טבעיות: כיום יש מגוון של תרופות טבעיות, טיפולים צמחיים, ותרגילי פנים, שיכולים גם הם לסייע בהפחתת קמטים מתחת לעיניים. מומלץ לבצע אותם פעם ביום, זה בטח לא יכול להזיק.

מה הם הסיכונים שבטיפול רפואי לקמטים מתחת לעיניים? 

אי אפשר לדבר על טיפולים אסתטיים שכרוכים בהתערבות כירורגית או הזרקות מבלי לדבר גם על הסיכונים. נכון שיש טיפולים שיכולים להציע שיפורים משמעותיים בטיפול בקמטים מתחת לעיניים, ויחד עם זאת, גם חשוב להיות מודעים לסיכונים פוטנציאליים. הם אמנם נדירים, אבל אתם צריכים להיות מודעים להם.

טיפולים שכרוכים בחומרי מילוי ובוטוקס עלולים לגרום לתופעות לוואי זמניות כמו נפיחות, שטפי דם או אדמומיות במקום ההזרקה. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון שטיפולי הזרקות צריך לתחזק ולהמשיך להתמיד בטיפול כדי לשמר את התוצאות לטווח ארוך.

כמה עולה טיפול בקמטים מתחת לעיניים? 

שאלה מעולה אבל היא מורכבת מכל כך הרבה משתנים ולכן קשה לתת תשובה חד משמעית. כמובן שהשיקולים הכלכליים משחקים תפקיד משמעותי, ועדיין, זה לא אומר שאתם צריכים בהכרח לבחור בטיפול הזול יותר. בסופו של דבר, הזול עולה ביוקר. זול יכול להעיד על איכות ירודה של חומרים, מטפל נטול נסיון בתחילת דרכו, שירותיות לקויה וכן הלאה. נסו למצא את האיזון הנכון ולקבל את ההחלטה רק לאחר שעשיתם סקר מקיף וקבעתם פגישות עם כמה מטפלים.

אני אנסה לתת טווחים כללים, אבל זכרו שמחיר הטיפול בקמטים מתחת לעיניים משתנה בהתאם לסוג הטיפול, למרפאה שבה מתבצע הטיפול, ולמומחיות הרופא המטפל.

הטיפול הנפוץ ביותר בקמטים מתחת לעיניים הוא הזרקת חומצה היאלורונית. מחיר הזרקת חומצה היאלורונית ברוב המרפאות המורשות בישראל נע בין 1,500 ל-2,500 ש”ח למזרק, כאשר המחיר הסופי משתנה בהתאם לכמות החומר המוזרקת. מחיר הזרקת בוטוקס נע בין 500 ל-1,000 ש”ח למזרק, כשגם כאן המחיר הסופי משתנה בהתאם לכמות החומר המוזרקת.

שורה תחתונה

קמטים מתחת לעיניים הם חלק טבעי מתהליך ההזדקנות של העור. החדשות הטובות הן שניתן לטפל בהם ביעילות באמצעות שמירה על אורח חיים בריא, שגרת טיפוח וטיפולים רפואיים. בין אם בוחרים תרופות ביתיות פשוטות או שוקלים הליכים רפואיים מתקדמים, המפתח הוא לבחור את הדרך המתאימה ביותר לצרכים ולהעדפות האישיות שלכם.

אנשי מקצוע בתחום טיפוח העור יוכלו להתאים תוכנית טיפול עם תוצאות אופטימליות שתשמור על הבריאות והחיוניות של העור שלך.

למידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

טיפול בקמטים מתחת לעיניים
נגישות