נשים המבקשות לעבור ניתוחים להגדלת החזה, יכולות לבחור בין מספר סוגי שתלים לחזה, העשויים מחומרי גלם שונים ולכל אחד מהם תכונות אחרות, כמו גם יתרונות וחסרונות משלו. ההתאמה המדויקת של סוג השתל המוכנס אל השד, לבין הפציינטית הספציפית שעוברת את הליך ההגדלה ומאפייני גופה האישיים, תסייע להענקת המראה המבוקש של החזה. עבור אישה המתלבטת בין סוגי שתלים הגדלת חזה שתתבצע לאחר התייעצות עם רופא מומחה ובחירה נכונה של סוג השתל, תהיה התהליך האופטימלי שיעזור לה להיות שבעת רצון מהתוצאה הסופית.

שתלי סיליקון מסוג פוליאוריתן

שתלים לחזה העשויים סיליקון, נחשבים לוותיקים בעולם ניתוחי החזה, אך חשוב להבין שישנם כמה סוגי שתלי סיליקון לחזה, כאשר שתלי הפוליאוריתן הם מהחדשניים ביניהם. החדשנות באה לידי ביטוי הן במבנה של השתל עצמו והן באופן שבו הוא מוכנס אל החזה.

שתלים אלו מצופים בשכבה עדינה אך מחוספסת קלות, המאפשרת לרקמות הגוף לצמוח לתוכה. כאשר מעטפת השתל “מקבלת” את הרקמות הטבעיות של השד, נוצרת הצמדה שלו אל הגוף והוא הופך, מצד אחד, ליציב יותר – ומצד שני נותר רך ונעים. זהו יתרון אדיר בהשוואה לשתלי הסיליקון הישנים, שהיו עטופים בשכבה נוקשה והעניקו תחושה שאיננה טבעית. יתרון נוסף הוא העמידות של שתלים מסוג זה, ששומרים על צורתם ומרקמם למשך כעשור.

חשוב להבין כי המעטפת הדקיקה והנעימה למגע, עלולה להוות גם חיסרון מסוים, כיוון שהיא מצריכה מיומנות מיוחדת של הרופא המנתח להכנסת השתלים באופן שייטיב עם מבנה גופה של הפציינטית ויאפשר היצמדות אופטימלית של השתל, אל רקמות הגוף הצומחות.

שתלים עגולים

כאשר מדברים על סוגי שתלים לחזה בהיבט המבני שלהם, שתלים עגולים נחשבים לפופולריים מאוד. שתלים עגולים מעניקים זקיפות לחזה ומשפרים את המראה שלו בצורה ניכרת, אך לרוב הם אינם מעניקים מראה טבעי כל כך אלא “בובתי” יותר, שנשים רבות שבוחרות לעבור השתלת חזה מעדיפות דווקא אותו.

השתלים העגולים נחלקים לשתי תת-קבוצות, השתלים הגבוהים והשתלים הנמוכים:

  1. שתלים גבוהים – נקראים כך כיוון שהם ממלאים את החזה בחלקו העליון, מה שמקנה לשדיים מראה זקוף ביותר. על מנת להשיג את המראה הזה, חומר המילוי המוכנס אל השתלים יהיה דחוס יותר.
  2. שתלים נמוכים – נקראים כך כיוון שהמילוי בהם פחות דחוס ויותר רך, מה שלא מאפשר זקיפות עוצמתית כמו אצל השתלים הגבוהים. בפועל המראה המתקבל עדיין עגול יחסית, אבל יותר עדין ופחות דומיננטי בחלק העליון של החזה.

מורכבות הכנסת שתלים עגולים יכולה להשתנות בין אישה לאישה, בהתאם לסוג השתל הספציפי שבו היא בוחרת. ניתן לבחור בשתלים עגולים מפוליאוריתן, שתורמים לעמידות השתל ולתחושה הטבעית שלו בתוך הגוף.

שתלים אנטומיים

בניגוד לשתלים עגולים, שתלי חזה בעלי מבנה אנטומי דומים ביותר לשדיים טבעיים של אישה, לכן הם פופולריים במיוחד בקרב פציינטיות הזקוקות לשחזור שד. שתל כזה יהיה מלא יותר בחלק התחתון, ממש כמו בחזה טבעי של אישה. זהו יתרון גדול למי שעברה כריתת שד ומעוניינת לשחזר את הצורה הטבעית של החזה שלה.

עם זאת, ביתרון זה טמון גם החיסרון של סוג השתלים הספציפי הזה: עבור נשים שבוחרות להגדיל את החזה לאחר התרוקנות השדיים בעקבות הריונות והנקות, למשל, המבנה האנטומי לא יתאים – והן יזדקקו לשתלים שמלאים יותר בחלק העליון, על מנת להשיג מראה זקוף של השדיים.

נוסף על כך, שתלים אנטומיים לחזה מצריכים דיוק מקסימלי בשלב הכנסתם אל הגוף, כיוון שבניגוד לשתלים עגולים שנראים דומה בכל זווית – שתל אנטומי ש”הסתובב” או נטה בעת ההכנסה, עלול להקנות מראה לא אסתטי לשד ולכן ישנה חשיבות במציאת מנתח מומחה לסוג זה של שתלי חזה.

שתלי מי מלח

מבין סוגי שתלים להגדלת חזה שנעשה בהם שימוש בימינו, שתלי מי מלח הם המבוקשים פחות, למרות שיש בהם יתרון משמעותי על פני השתלים האחרים: את המילוי של מי המלח, מכניסים אל החזה ב”זמן אמת” ובהדרגה תוך כדי הניתוח, זאת כדי להתאים בצורה האופטימלית את גודל החזה אל המנותחת. מעבר לזה, חומר המילוי שהוא מי מלח, השונה מג’ל הסיליקון המוכר והוותיק, מאפשר את הגדלת החזה בשיטה זו גם לבנות 18 שמעוניינות בהגדלת חזה ולא רוצות להמתין עד לגיל 22, המהווה את הרף התחתון לניתוחי הגדלת חזה עם שתלי סיליקון.

החיסרון בשתלים הממולאים במי מלח הוא התחושה שהם מעניקים בעת המגע, הנחשבת לפחות טבעית. כמו כן, הם נוטים להיות פחות עמידים משתלי סיליקון ולרוב אינם מחזיקים מעמד לשנים ארוכות כמותם.

שתלים קלי משקל

שתלי סיליקון קלי משקל הם חידוש בעולם האסתטיקה, שמאפשר להתגבר על בעיית הכובד של השדיים, גם אצל פציינטיות שמעוניינות להגדיל את החזה שלהן בצורה ניכרת. הכנסת שתלים לחזה ובמיוחד כשמדובר בשתלים גדולים, עלולה לייצר כובד מיותר של השד, דבר שגורם לעומס על העור והשרירים ובמקרים מסוימים יכול להשפיע לרעה אפילו על היציבה הפיזית של המנותחת.

היתרון העיקרי של שתלים קלי משקל הוא ביכולת להשיג באמצעותם את הנפח הרצוי של החזה, מבלי שהאישה תיאלץ להתמודד עם תופעות הלוואי הבלתי רצויות של שתלים גדולים, שהם כאמור הכובד שלהם. יתרון זה עלול להפוך לחיסרון מסוים, כאשר נדרשת הגדלת שד אחד בלבד לצורך שחזור וישנו רצון להשוות בין המשקלים של שני השדיים בצורה המיטבית.

מה ההבדלים העיקריים בין השתלים?

סוגי שתלים לחזה נבדלים ביניהם בכמה היבטים:

  1. גודל השתל – הנפח שאותו מעוניינת המנותחת להעניק לחזה שלה.
  2. חומר המילוי – האם זה ג’ל סיליקון, או מי מלח.
  3. המעטפת של השתל – האם היא דקיקה כמו אצל שתלי פוליאוריתן, או מעובה יותר כמו בשתלי מי המלח.
  4. צורת השתל – האם היא עגולה, או אנטומית, כלומר בצורה של טיפה.
  5. דחיסות החומר בתוך השתל – האם השתל מכיל חומר דחוס והוא נותן תחושה נוקשה יותר, או שהשתל רך יחסית והמראה המתקבל הוא “נופל” וטבעי.

תכונות אלו ואחרות, עשויות לאפיין חלק מהשתלים ולהוות גורם משמעותי בבחירה הסופית בסוג השתל שיוכנס אל הגוף.

איך אדע באיזה סוג לבחור?

המבנה הפיזי השונה בין פציינטיות שמגיעות לקליניקות האסתטיקה הרפואית לצורך הגדלת חזה, הוא לרוב הגורם המשפיע ביותר על ההחלטה איזה סוג שתל יתאים, לקבלת המראה המבוקש. המצב הרפואי של האישה וכן צרכים ספציפיים שלה ורצונה האישי להשיג גודל ומראה חזה מסוימים, יהיו חלק בלתי נפרד מהנושאים שעליהם ידבר עמה הרופא המנתח, טרם קבלת ההחלטה הסופית באשר לסוג השתל הנכון עבורה.

חידושים בתחום שתלי הסיליקון

שתלי הסיליקון קלי המשקל נחשבים כיום לפריצת הדרך הגדולה ביותר בתחום הגדלות החזה, כמו גם היכולת להשתמש כיום בשתלים לחזה שיש להם מבנה ארגונומי, ש”מתמקם” בתוך החזה בצורה המיטבית. המרקמים הדקיקים והעדינים של מעטפת השתל, גם הם חלק מהחדשנות בתחום.

לסיכום

חשוב להכיר לעומק את היתרונות והחסרונות בכל סוגי השתלים, לרבות בשיטת הכנסתם אל הגוף, על מנת לקבל החלטה מושכלת ונבונה. כל החידושים האחרונים מעניקים לנשים המנותחות מגוון רחב של אופציות, שבניגוד לעבר – מאפשרות להן כיום לדייק את התוצאה הסופית של הניתוח להגדלת החזה ולהיות שבעות רצון ממראה החזה שלהן, לאורך שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות