פורטל האסתטיקה של ישראל

הסרת שיער בלייזר

משחות, סכיני גילוח, מכשירי הסרת שיער ביתיים, שעווה, פינצטה. די. יש שלב שאת פשוט אומרת לעצמך – די. שאת מבינה שאת לא רוצה יותר את ההתעסקות הזאת בחיים שלך. שאת רוצה את החופש והספונטניות ללכת לכל מקום, בכל זמן ובכל לבוש, מבלי לחשוש משיערות שיצוצו או מנקודות שחורות של כתמי גילוח. וזה השלב שהסרת שיער בלייזר נכנסת לתמונה ומשנה את המציאות שלך לחלוטין.

אבל לא הכל ורוד.

ברור שיש חששות מסויימים והרבה שאלות שעולות לפני שמתחילים תהליך כזה, למשל:

  • כמה באמת זה כואב
  • האם השיער יעלם לצמיתות
  • כמה טיפולים צריך לעשות
  • האם זה מסוכן
  • מה ההבדל בין המכשירים
  • כמה יקר זה הולך להיות

ועוד הרבה שאלות שהעסיקו גם אותי לפני שהתחלתי את התהליך. מפה לשם, עשיתי מחקר מעמיק והפוסט הזה הוא התוצאה שלו. כל המידע מונגש לכם כאן בצורה ברורה, מרוכזת ומקיפה כדי שתדעו בדיוק לקראת מה אתם הולכים וכדי שאף אחד לא ימכור לכם חלומות. בואו נתחיל.

נתחיל מההתחלה, מה זו הסרת שיער בלייזר?

אז איך קורה הקסם, אתם שואלים. בגדול, קרן אור שנשלחת אל שורש השערה והורסת אותו. ככל השהשיער כהה יותר, ככה הוא סופג יותר אור ולכן הרס השיערה חזק ואפקטיבי יותר. כן, זו גם הסיבה שטיפולי לייזר משיגים תוצאות מוצלחות על עור בהיר ושיער ככה. לרוב, מדובר בהליך לא כואב במיוחד, אבל כן תחושו צריבה מסוימת. אם זה מגיע לרמה שאתם סובלים, תמיד אפשר לבקש מהמטפלת להנמיך את העוצמה. מצד שני, אנחנו רוצים לתת לשערה מכת מחץ ולכן לרוב המטפלת תדע לעשות את ההתאמה והאיזון בין רגישות האזור למידת החום ולעוצמת הכאב. משך הטיפול הוא נגזרת ישירה של האזור שבו בחרתם לבצע הסרת שיער. זה יכול לנוע בין חצי שעה להסרת שיער ברגליים ועד לחמש דקות עבור הסרת שיער בבית השחי. ואני יודעת שהשאלה הכי מתבקשת היא כמה טיפולים צריך ומתי מתחילים לראות תוצאות, אבל זה תלוי בכל כך הרבה דברים כמו: עוצמת השיעור, גיל ומצב הורמונלי, אזור, עוצמת המכשיר, צבע העור, צבע השיער וכן הלאה. לרוב מתחילים ב10 טיפולים ולאחר מכן בוחנים מה הלאה. יש אזורים שאחרי 10 טיפולים ייעלמו לגמרי ויש אזורים ומצבים שיצריכו 10 טיפולים נוספים, לפעמים גם מעבר לזה. זה כל כך אינדיבידואלי שעם כמה שהייתי רוצה לתת לכם תשובה חד משמעית ומספקת, לצערי, במקרה הזה, אין לי אפשרות. תסלחו לי הפעם.

מכשירי הסרת השיער: מה האפשרויות, היתרונות והחסרונות של כל אחד

יש הרבה סוגים של מכשירי הסרת שיער ולא כל מכון יחזיק אצלו את כולם. יש גם מכשירים זניחים שנמצאים בשימוש יחסית נמוך, אז לא ארחיב עליהם. אבל הנה סקירה קצרה של מכשירי הסרת השיער הנפוצים שאותם בעיקר תמצאו במכונים המוכרים (כל המכשירים שאני מפרטת פה מאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות. בין אם תבחרו באחד מהם ובין אם לא, הקפידו לוודא שהמכשיר שבו אתם מטופלים מאושר ועומד בתקנים):

  • סופרנו – המכשיר נחשב לאחד הפופולריים והנפוצים ביותר וסביר שתמצאו אותו בכל מכון להסרת שיער. זוכרים מה אמרנו לגבי יעילות הלייזר על עור בהיר ושיער כהה? יעילות גבוהה. עכשיו מה יעשו כל כהיי העור והשזופים למיניהם? ילכו על סופרנו! אחד היתרונות הבולטים של המכשיר הוא התאמתו לסוגי עור כהים יותר, וכידוע, במדינה שטופת שמש כמו שלנו, יש רבים שנופלים למשבצת הזאת. יש שאומרים שהסרת שיער בלייזר עם מכשיר סופרנו היא גם הפחות כואבת מבין השיטות. יש לסופרנו עוד יתרון, הידית שלו מכסה שטח גדול יותר מהגוף, כמעט פי שתיים. המשמעות היא, שהטיפול יסתיים מהר יותר, ובתקווה, גם כואב פחות.
  • קנדלה – הסרת שיער בלייזר עם מכשיר מסוג קנדלה מתאימה אמנם לכל הגוף, אבל במיוחד לאזורים שבהם השיער עדין ופלומתי יותר, כמו למשל, אזור הפנים. יש לו ידית דקיקה שמאפשרת דיוק בטיפול. בנוסף, יש לקנדלה מנגון קירור פנימי, כלומר, לפני שמועבר החום לשערה, הקנדלה מקררת את האזור כדי לרכך את הכאב. זו הסיבה שעדיף לבחור בקנדלה לאזורים רגישים יותר, למשל, הסרת שיער במפשעה.
  • וקטוס – וקטוס הוא מכשיר מתקדם שאפשר להתאים אישית לכל מטופלת על פי פרמטרים כמו צבע העור, עובי השיערה וצפיפות צמיחת השיער. כל המשתנים האלה ניתנים להגדרה כדי ליצור טיפול מותאם ואפקטיבי. לידית של וקטוס יש שני יתרונות – היא נחשבת גדולה יחסית ולכן מכסה שטח נרחב מהעור בלחיצה אחת, ובנוסף, היא שולחת גלי קור לפני הלייזר, מה שמרגיע את האיזור ומפחית את הכאב.
  • אגאיין – מכשיר חדש יחסית בשוק, וככזה, הוא מנסה להיות המוצלח ביותר מכל הבחינות. הוא לוקח את כל היתרונות של כל המכשירים הקודמים ומאחד אותם – מתאים לכל סוגי העור, הידית שלו היא הגדולה ביותר שקיימת, הוא מהיר, בעל אפשרות להגדרה אישית על פי נתונים של כל מטופל וכמובן, מגיע עם טכנולוגיית קירור להפחתת הכאב.

כשאתם בוחרים מכון להסרת שיער, חשוב לוודא לא רק את אישור המכשיר על ידי ה-FDA ומשרד הבריאות, אלא חשוב גם לוודא שלמטפל עצמו יש רישיון ושהוא מוסמך לבצע את הטיפול על המכשיר שאיתו הוא עובד. נשמע טריוויאלי, אבל תתפלאו.

הסרת שיער בלייזר – האם זה מתאים לכולם?

נשים מעדיפות בלעדיו, גברים ישמחו לדלל אזורים מסוימים, ובקיצור, כולם היו רוצים קצת לייזר. אבל האם הסרת שיער בלייזר מתאימה לכולם? כן ולא. תראו, יש יעילות מסוימת לאנשים בהירים עם שיער כהה, זה נכון. מצד שני, הטכנולוגיה מתקדמת והיום יש מכשירים שיודעים לתת מענה גם לאנשים בעלי גווני עור ושיער אחרים. יחד עם זאת, קחו בחשבון שיעילות הטיפול עלולה להשתנות מאדם לאדם. בנוסף, יש מקרים מסוימים שבהם לא תוכלו לבצע הסרת שיער בלייזר, למשל, הריון, שיזוף טרי, וסת, פציעה באזור בו רוצים לטפל, קעקוע באזור בו רוצים לטפל וכן הלאה. יש חריגים, כמו בכל דבר, אבל הרוב המוחלט של האנשים, כל עוד הם בריאים, יוכלו לבצע הסרת שיער בלייזר ללא בעיה.

הסרת שיער לנשים

הסרת שיער בלייזר נותנת לנו פתרון ומשחררת אותנו מההתעסקות בסכין הגילוח. בזכות הטכנולוגיה הזו, אפשר להסיר שיער בבית שחי, להסיר שיער במפשעות, להסיר שיער בידיים וברגליים, שפם, פטמות, גב, אצבעות, בטן, וגם שיער סנטר, בחלק מהמקרים. זה מבאס, כן, הוא נמצא בכל מקום, הרבה פעמים במקומות שמביכים אותנו ואנחנו ממש לא רוצות אותו שם. המזל הגדול הוא שהסרת שיער בלייזר יודעת לתת פתרון לבעיה הזו ואין כמעט איבר שתרצו לטפל בו ולא תהיה לכם אפשרות.

הסרת שיער לגברים

בין אם אתם רוצים לדלל ובין אם אתם רוצים להיות חלקים לחלוטין, גברים, הסרת שיער בלייזר מסדרת גם אתכם, ומסדרת יופי. יש הרבה גברים שאוהבים שיער ורוצים שיער, אבל במידה. כאלה ששיער מוגזם בגב, ברגליים או בחזה מפריע להם. וכן, גם כאן לגברים הרבה יותר קל. כשרוצים בסך הכל לדלל ולעדן את השיערה, מספר טיפולים מצומצם עשוי בהחלט להספיק ואתם כנראה תסיימו את הטיפולים ותגיעו לתוצאות הרצויות בקלות ובמהירות.

הסרת שיער בלייזר לילדים

הסרת שיער לילדים היא קצת שנויה במחלוקת. מצד אחד, הצורך והרצון מובנים בהחלט. מנגד, הם עדיין בגיל הורמונלי עם הרבה שינויים ולכן, גם אם יבצעו הסרת שיער, התוצאות לא יחזיקו למשך זמן רב, כי כל שינוי בגוף, עלול לגרור אחריו גל חדש של שיעור. זה לא שזה לא אפשרי, אבל בניגוד להסרת שיער אצל מבוגרים, לילדים יקח יותר זמן. חשוב לי לציין שרוב המכונים יבקשו אישור הורה כשמדובר בטיפול הסרת שיער לילדים מתחת לגיל 18.

הסרת שיער בלייזר בהריון

באופן די גורף, מכוני הסרת שיער בלייזר ימנעו לחלוטין מלטפל בנשים בהיריון. הטיפול עלול לגרום לתופעות לוואי כמו נפיחות, אדמומיות ושטפי דם, ובהריון כל דבר הופך למורכב יותר ולכן ההמלצה היא להימנע באופן גורף, בין אם מדובר באזור שקרוב לבטן ובין אם מדובר באזור שמרוחק ממנה. מעבר לזה, בהיריון הגוף הרבה יותר רגיש ולכן סביר שהטיפול יכאב יותר ממה שהוא אמור. ואם כל זה לא מספיק, אז כן, יש גם את סוגיית הורמונים, שככל הנראה ישבשו את תוצאות הטיפול ויהפכו אותו ל-לא אפקטיבי במיוחד. קשה, נכון, אבל עדיף להתאפק תשעה חודשים ולחזור לזה אחרי הלידה.

באילו אזורים בגוף ניתן לבצע את הסרת השיער?

למעשה, יהיה לי קל יותר לפרט באילו אזורים בגוף אי אפשר לעשות הסרת שיער, כי בגדול, זה אפשרי כמעט בכל אזור שאתם רק חושבים עליו:

  • פלג גוף עליון: עצמות לחיים, שפם, סנטר, צוואר קדמי, צוואר אחורי.
  • פלג גוף תיכון: חזה, גב עליון, גב תחתון, זרועות, בית שחי, פטמות, בטן, קו טבור, קו ביקיני, מפשעות, ישבן, פי טבעת.
  • פלג גוף תחתון: ירכיים, רגליים, כפות רגליים.

ובכל זאת, למען הסר ספק, אציין גם אזורים שנמצאים מחוץ לתחום הסרת שיער בלייזר כמו: אשכים, איבר מין, אוזניים.

מה הן תופעות הלוואי והסיכונים הכרוכים?

הסרת שיער בלייזר נחשבת להליך נפוץ ובטוח. עדיין, כמו בכל הליך קוסמטי או רפואי, סיכונים ותופעות לוואי תמיד יהיה. לא לכולם, אבל צריך לדעת לקראת מה אתם הולכים. מעבר לכאב היחסית נסבל במהלך הטיפול עצמו, תופעות הלוואי שעלולות לצוף לאחר הטיפול הן:

  • אדמומיות
  • גירוי, רגישות וגרד
  • נפיחות
  • כתמי פיגמנטציה (בעיקר אם חושפים את האיזור לשמש בשונה מההנחיות)
  • כוויות (לעיתים נדירות, לרוב גם אם נחשפים לשמש לפני הטיפול)

אני כן אציין שרוב תופעות הלוואי מתרחשות במכונים שמעסיקים עובדים לא מקצועיים וללא הכשרה. אם תקפידו לבחור מכון כמו שצריך ואם תקפידו על ההנחיות שניתנות לכם לפני הטיפול (לא להגיע עם שיזוף טרי!!!) – אתם ככל הנראה לא תחוו את תופעות הלוואי הללו. בכל מקרה, גם אם נתקלתם בתופעות לוואי, לרוב הן קלות וחולפות לאחר מספר ימים.

איך מתחילים בתהליך הסרת שיער בלייזר?

קודם כל, עושים סקר שוק. ולא רק כדי לברר מה מחיר הסרת שיער בלייזר אלא גם ובעיקר כדי להבין אילו מכשירים זמינים בכל מכון, מה הזמינות של התורים, האם יש רישיונות ואישורים ממשרד הבריאות וכן הלאה. מעבר לזה, תמיד כדאי לקבל המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם, אבל גם חשוב לקחת את זה בערבון מוגבל ואני אסביר. על כל מקום, עם דגש על כל מקום, יהיו המלצות ודיס-המלצות. אף פעם אי אפשר לצפות לשביעות רצון של 100% כשמטפלים בכל כך הרבה אנשים. תחשבו שיש מכונים שיש להם עשרות סניפים בפריסה ארצית, זה בפוטנציאל בערך 100 מטפלות שונות שאתם יכולים לפגוש. אני למשל מטופלת במכון מסויים ואני מרוצה ממנו מאד. חברה שלי מטופלת באותה רשת אבל בסניף אחר והחוויות שלה שונות לגמרי משלי. יש כאלה שיאמרו שהשירות היה לא משהו ושהמטפלת לא נחמדה ושהיה קשה לקבוע תור, ואלה דברים שמעולם לא נתקלתי בהם בסניף שאני נמצאת בו. אז הנקודה שלי היא שאל תצפו לשלמות, וקחו בחשבון שיש הרבה דברים שמשתנים ברמת הסניף. הכי טוב להגיע לפגישת היכרות ולהתרשם בעצמכם. תסתכלו איך נראים האנשים בתור, האם הם רגועים ונכנסים מהר או האם הפקידות בקבלה עסוקות בלהרגיע ולכבות שריפות. תגיעו כצופים מהצד ותראו את ההתנהלות של המכון. אתם תוכלו ללמוד מזה הרבה.

האם אפשר לבצע הסרת שיער בלייזר בבית?

רגע, מה? זה בסדר, זו גם הייתה התגובה הראשונית שלי כששמעתי את זה. מסתבר שיש טרנד כזה והוא מתחלק ל2: אלה שמוכרים לכם כל מיני מכשירים ביתיים להסרת שיער ואלה שמספקים מכשירים כאלה למטופלים שלהם כדי לתחזק טיפולים בבית. כאמור, הדגש הוא על לתחזק. מכשירים ביתיים להסרת שיער בלייזר הם הרבה פחות עוצמתיים מאלה שקיימים במכונים ולכן אי אפשר להסתמך עליהם כשיטת ההסרה העיקרית אלא רק ככזאת שתומכת ונועדה לתחזק את התוצאות בין טיפול לטיפול. זה שיש מכונים שמאפשרים לכם להשתמש במכשירים כאלה בין לבין זה טוב ונחמד, אבל עדיין, תדעו שאין בעיה עם גילוח של השיער בין טיפול לטיפול, ככה שגם אם בחרתם במכון שלא מספק מכשיר לייזר בייתי (בינינו, לדעתי אצל רובם אין את האופציה הזאת) – זה לא שאין פתרונות אחרים. להפך, גילוח השיער יגרום לו להיות כהה יותר, וזה, כמו שאתם כבר יודעים בשלב הזה, טוב להמשך הטיפול.

מסכמים!

איזה כיף להיפרד מהמשחות, מהשעווה, מהפינצטה, מסכין הגילוח ומהתלות הבלתי נגמרת בהם. איזה כיף ללבוש מכנסיים קצרים בלי לחשוב מה מצב הרגליים. איזה כיף לא לעשות שעווה. איזה כיף ללבוש גופיה ולא להרגיש מובכת מנקודות שחורות בבית שחי. תקשיבו, הסרת שיער בלייזר שינתה לי את החיים. זה בפירוש משחרר אותי מכל ההתעסקות בשיער ומאפשר לי להרגיש ספונטנית וטבעית עם הבחירות שלי. הקלות שבה זה מתבצע, העובדה שלמרות אי נוחות קלה, זה עדיין פחות כואב מיתר השיטות ובעיקר העובדה שהמחירים היום נוחים לכל כיס – כל אלה הופכים את טיפולי הסרת השיער בלייזר למתנה הכי כייפית שאי פעם הענקתי לעצמי.

שאלות נפוצות:

נשים, גברים ואפילו ילדים, בתנאים מסוימים, אף שלא מומלץ. ההנחה הרווחת היא שהסרת שיער בלייזר מתאימה לאנשים בהירים עם שיערות כהות כי כך הטיפול הכי אפקטיבי. האמת היא שכיום יש היצע גדול של מכשירים חדשניים שיודעים להתמודד גם עם כהי עור ואפילו עם שיערות דקיקות ופלומתיות. אז באופן גורף, אגיד שהסרת שיער בלייזר מתאימה לאחוז גדול מאד מהאוכלוסייה, כמובן שתשובה סופית לגבי מידת ההתאמה שלכם תוכלו לקבל רק בפגישת ייעוץ.

ככל שהאזור רגיש יותר, כך אי הנעימות בטיפול תגדל. אני לא אשקר, לא יכולה לומר שזה לחלוטין לא כואב, אבל אני כן יכולה לומר בוודאות שמדובר בכאב נסבל. יש אזורים שלא כואבים בכלל ויש אזורים שאין מה לעשות, צריך לנשוך שפתיים. אני כן יכולה לעודד ולומר שמטיפול לטיפול, וככל שהשערה הופכת דקה וחלשה, כך גם הכאב פוחת משמעותית. אז גם אם לצורך העניין הסרת שיער במפשעה, שידועה כאזור הרגיש ביותר, תהיה מאד לא נעימה בתחילת הטיפול, בהמשך התהליך יהיה קל יותר.

תלוי במכשיר וכדאי לשאול את המטפלת לפני. רוב המכשירים היום מגיעים עם ידית קירור שמקלה באופן משמעותי על הכאב. במידה ובכל זאת תרצו לאלחש והמטפלת תאמר שזה אפשרי, מרחו אמלה שעתיים לפני הטיפול ועטפו את האזור בניילון נצמד.

כן, הקפידו להגיע להסרת שיער בלייזר כשהאזור נקי ומגולח. כמו כן, המנעו מחשיפה לשמש לפני הטיפול. אם החלטתם שאתם רוצים לאלחש את האזור לפני, מרחו אמלה שעתיים לפני הטיפול ועטפו את האזור בניילון נצמד.

כמובן. רוב המכונים עובדים היום באמצעות מערכת תורים ממוחשבת, כך שתוכלו להיכנס לכרטיסיה שלכם, לבחור את כל האזורים שבהם תרצו להסיר שיער ובהתאם לכך תקבע לכם משבצת הזמן בלו״ז. קחו בחשבון שפרקי הזמן שתצטרכו לחכות בין טיפול לטיפול עשויים להשתנות מאזור לאזור. יש אזורים שמטופלים בתדירות גבוהה יותר ויש אזורים שפחות. הנקודה היא, לא תמיד אפשר יהיה לתזמן את כל האזורים לאותו טיפול.

הסרת שיער בלייזר נחשבת להליך קוסמטי בפרופיל בטיחות גבוה, ועדיין, בעיקר כשבוחרים במטפל לא מקצועי, או כשלא נשמעים להוראות ולהנחיות שניתנו לכם, יכולים להיות סיבוכים ותופעות לוואי כמו כוויות, כתמי פיגמנטציה, אדמומיות, נפיחות, גרד, וכן הלאה. הקפידו לבדוק את המכון היטב, לוודא שהוא עומד בתקנים של משרד הבריאות, שהמטפלים עוברים הכשרה ראויה ומנגד, הקפידו גם אתם להישמע לכל ההנחיות ולהימנע מחשיפה לשמש לפני ואחרי הטיפול

כמעט בכל אזור שרק תוכלו לחשוב עליו, מכף רגל ועד ראש. תוכלו להסיר שיער פנים, ידיים, רגליים, בטן, גב, שחי, מפשעות, רגליים, אצבעות, וכן הלאה.

מאד אינדיבידואלי ומאד משתנה מאדם לאדם. תלוי בכל כך הרבה דברים כמו מצב הורמונלי, סוג ועובי השערה, צבע עור, אזור בגוף וכן הלאה. לרוב, ההמלצה היא להתחיל ב10 טיפולים, לבחון את המצב בסוף התהליך ולהחליט מה והאם יש צורך להמשיך הלאה.

רוב המכונים להסרת שיער בלייזר ימנעו מכך באופן די גורף. הגוף הרבה יותר רגיש במהלך ההיריון, ההורמונים משתוללים, תופעות לוואי שנראות שוליות יכולות להוות סכנה משמעותית יותר כשיש עובר, ולכן, כדי להגן על כל הצדדים המעורבים – ההמלצה היא לחכות ולא לבצע הסרת שיער בלייזר במהלך ההיריון.

לא ושלא יספרו לכם אחרת. גוף האדם הוא אורגניזם חי, מתרחשים בו שינויים והוא מגיב לשינויים האלה. הסרת שיער בלייזר מפחיתה משמעותית את כמות השיער ואף מצמצמת אותו במקרים מסוימים לאפס. היא מרווחת את ההתעסקויות בהסרת שיער ומאפשרת לכם לחיות ללא תלות ומרדף אחר העור החלק. ועדיין, לא מדובר בצמיתות. שינויים הורמונליים תמיד עלולים להגיע ולהפר את האיזון, כך שאי אפשר להתחייב על צמיתות בשום פנים ואופן.

אם אתם חשים עקצוצים או תחושת צריבה, ספרו על כך למטפלת והיא תציע למרוח לכם משחה להרגעת האזור. תוך כמה דקות אתם צפויים לחוש הקלה משמעותית. מעבר לכך, המנעו מחשיפה לשמש ומהזעה. הסרת שיער בלייזר לא מפריעה לתפקוד ומיד לאחר הטיפול תוכלו להמשיך בשגרת חייכם.

מאד משתנה ותלוי בהרבה גורמים. ככל שהאזור גדול יותר – כך תשלמו עליו יותר. ככל שהשיער יהיה טורדני ועיקש – כך תצטרכו יותר טיפולים, מה שגם יקבל ביטוי במחיר. לרוב המכונים יש מחירים די דומים, עם שיטת תמחור שונה (חלק יגבו לפי מספר טיפולים, חלק יגבו לפי אזור, חלק יגבו לפי כמות אזורים. מניסיון ומסקר שלי, המכונים יודעים להיות מאד יצירתיים בנושא הזה).

למידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נגישות