פורטל האסתטיקה של ישראל

טיפולי פנים: רשימת הטיפולים לשיפור מראה העור

הפנים שלנו הן הדבר הראשון ששמים לב אליו, אז לא מפתיע שרוב האנשים יעידו שהמראה הכללי שלהן משפיע על הבטחון העצמי שלהם. הם מרגישים שהעור הוא כמו כרטיס הביקור שלהם, הוא מספר את הסיפור שלהם. הוא מגלה מה הגיל שלנו, מה עברנו בחיים, עם כמה לחץ אנחנו מתמודדים, ממה מורכבת התזונה שלנו וכן הלאה. כמובן שאפשר לעשות מניפולציות קלות ולצד שינוי תזונה ואורח חיים, טיפולי פנים יכולים לעזור לנו לשמור על מראה עור בריא, צעיר וזוהר. למרות ששינויים בעור הם דבר טבעי, ועם השנים יש יותר תופעות של יובש, קמטים, כתמים ופיגמנטציה, החדשות הטובות הן שיש איך לעזור לו ויש דרכים להחזיר את החיוניות שאבדה לו.

ישנם סוגים רבים ושונים של טיפולי פנים, המותאמים לצרכים ולמטרות שונות. טיפולי פנים יכולים לשמש לטיפול בפגמי עור, למיצוק העור ולהצערתו. הם יכולים גם לשמש לשיפור מרקם העור, להעלמת כתמים ופיגמנטציה ולשיפור מראה העור הכללי. 

אנחנו נדבר כאן על הכל, נבין בדיוק מה הן האפשרויות העומדות בפנינו, מה טווח המחירים של טיפולי עור ומה חשוב לדעת לפני שבוחרים את סוג הטיפול.

סוגי טיפולי פנים: מה הן האפשרויות וכמה זה עולה?

טיפול הצערת עור הפנים
טיפול הצערת עור הפנים הוא טיפול אסתטי שנועד להפחית את סימני ההזדקנות של העור ולטפל בקמטים, כתמים, נקבוביות מורחבות וירידה באלסטיות. הטיפולים השונים להצערת עור הפנים פועלים בשיטות שונות, אך כולם נועדו לעורר את התחדשות העור ולייצר מראה צעיר יותר. יש כמה סוגים של טיפולים שנמצאים תחת הקטגוריה הזאת: 

  • טיפולי פילינג – בטיפול פילינג מקלפים את שכבת העור העליונה, ובכך מחדשים את העור ומפחיתים פגמים. ישנם סוגים שונים של פילינג, החל מפילינג כימי ועד לפילינג מכני.
  • טיפולי לייזר – בטיפול לייזר מופעלת קרן לייזר שמחממת את העור ומעודדת את התחדשותו. ישנם סוגים שונים של טיפולי לייזר, מעדינים ועד לעמוקים, וההחלטה על סוג הטיפול תלקח בהתאם למצב העור של המטופל ובבעיה שמבקשים לפתור.
  • טיפולי גלי רדיו – בדומה ללייזר, גם גלי רדיו מחממים את העור ומעודדים את ייצור הקולגן. 
  • טיפולי מילוי – בטיפולי מילוי נוהגים להזריק חומרים כמו בוטוקס או חומצה היאלורונית, שממלאים קמטים ופגמים בעור וכך ממצקים אותו ונותנים לו מראה מלא, רענן וצעיר.

כמה עולה טיפול הצערת עור הפנים?

טווח המחירים של טיפולי הצערת עור הפנים משתנים בהתאם לסוג הטיפול, למיקום הטיפול, למומחיות של המטפל ולגורמים נוספים. בכל זאת, אספנו לכם איזשהו טווח מאד רחב כדי שאפשר יהיה לקבל מושג כללי:

טיפולי פילינג: טיפול פילינג כימי קל יעלה בין  300 ל-500 ש״ח. טיפולי כימי בינוני יעלה בין 500 ל-1000 ש״ח. טיפול כימי עמוק יעלה בין 1000 ל-2000 ש״ח. טיפול מכני בין 500 ל-1000.

טיפול לייזר להצערת עור הפנים: טיפול לייזר עדין יעלה בין 2000 ל5000 ש״ח ואילו טיפול לייזר עמוק יעלה בין 3000 ל10,000 ש״ח.

טיפול פנים בגלי רדיו יעלה בדרך כלל בין 500 ל-1200 לטיפול. 

מילוי עור הפנים עם בוטוקס או חומצה היאלרונית יעלה בין 500 ל1000 ש״ח על טיפול מילוי של קמטים קטנים ובין 1000 ל-2000 ש״ח על מילוי של קמטים עמוקים. 

שוב, זכרו שזה טווח מאד גדול וכללי והדרך היחידה לקבל הצעת מחיר מדוייקת עבורכם, היא אך ורק לאחר פגישת ייעוץ עם מטפל. 

טיפול בקמטים

קמטים, רבותיי, קמטים. קורה לטובים ביותר. אין דרך לברוח מהם אבל בהחלט אפשר לשפר את המראה שלהם. הקמטים הם סימן טבעי של הזדקנות העור והם נוצרים כאשר סיבי הקולגן והאלסטין נחלשים. יש מגוון טיפולים רפואיים וקוסמטיים שיכולים לעזור להפחית את מראה הקמטים. רובם מאד מזכירים את אלה שפירטנו עליהם בסעיף הקודם, ובנוסף אליהם, קיימים גם טיפולי השתלת שומן לעור הפנים, מה שמוסיף נפח לפנים ומטשטש את מראה הקמט או טיפולים רפואיים מסוימים, כמו טיפולי רטינול, שמפחיתים את מראה הקמטים על ידי הגברת ייצור הקולגן והאלסטין בעור.

לפני שבוחרים בטיפול בקמטים, חשוב לקבל ייעוץ מרופא או מטפל מוסמך. הרופא יעריך את מצב העור ויסייע לכם לבחור את הטיפול המתאים ביותר עבורכם. חשוב גם לברר על תופעות הלוואי האפשריות של הטיפול, ולוודא שהוא בטוח עבורכם.

הסרת פיגמנטציה

פיגמנטציה היא מצב בו מופיעה הצטברות של פיגמנט המלנין בשכבות העליונות של העור. פיגמנטציה יכולה להופיע בכל מקום בגוף, אך היא נפוצה במיוחד בפנים, בצוואר, בגב כף היד ובמקומות אחרים שחשופים לשמש. בין הגורמים הנפוצים לפיגמנטציה אפשר למצא: חשיפה לשמש, גנטיקה, שינויים הורמונליים, הריונות, תרופות מסויימות ודלקות בעור.

פיגמנטציה יכולה להיות מטרידה מבחינה אסתטית, אבל היא גם עלולה להוביל לנזק לעור, במיוחד אם המקור שלה הוא חשיפה ממושכת לשמש. יש מגוון טיפולים רפואיים וקוסמטיים שיכולים לעזור בהסרת פיגמנטציהף כשהטיפול המתאים ביותר תלוי בסוג הפיגמנטציה, במיקומה ובגורמים שגרמו לה. 

טווח המחירים פה הוא מאד רחב והוא תלוי בסוג הטיפול, במצב הפיגמנטציה ובכמות הטיפולים הנדרשת על מנת לשפר את מצב העור. יש טיפול באמצעות קרם, יש טיפול באמצעות IPL, יש טיפול באמצעות לייזר וכן הלאה. כדאי להעמיק יותר בכל אחת מהשיטות ולהפגש עם מומחה עור כדי להבין ממנו מה הטיפול המומלץ עבור המקרה הנקודתי שלכם ומה יהיה סדר הגודל של המחירים.

טיפול באקנה

אקנה היא בעיית עור שכיחה שמופיעה בעיקר בגיל ההתבגרות, אבל היא יכולה להופיע גם בשלבים מאוחרים יותר בחיים כתוצאה משינויים הורמונליים. הפצעים נגרמים כתוצאה מהפרשה מוגברת של בלוטות החלב, כשההפרשה סותמת את נקבוביות העור וגורמת לפצעים. יש כמה דרכים לטפל באקנה ולשפר את מצב העור, והטיפול מותאם לפי דרגת החומרה של הפצעים. באופן כללי, הדרך לטיפול באקנה היא באמצעות טיפולים מקומיים כמו קרמים ותכשירים לניקוי העור, טיפולים תרופתיים וטיפולי לייזר או פילינג.

גם כאן קשה להעריך מחיר בלי להבין בדיוק את מצב הפצעים, אבל באופן כללי, טיפולי אקנה הם טיפולים יחסית זולים, ויכולים לעלות בין עשרות למאות שקלים. טיפולים מקומיים הם הטיפולים הנפוצים ביותר לאקנה. טווח המחירים של טיפולים מקומיים לאקנה נע לרוב בין 50 ל-200 ש”ח לחודש. הטיפול התרופתי יכול לעלות בין 100 ל500 ש״ח וטיפולי הלייזר הם היקרים ביותר ויכולים אף להגיע לאלפי שקלים.

איך אדע לבחור את טיפול הפנים המתאים לי ביותר?

הדרך הטובה ביותר לבחור את הטיפול המתאים היא להתייעץ עם רופא עור או מטפל מוסמך. הרופא או המטפל יבחנו את מצב העור ויסייעו בבחירת הפתרון ההולם ביותר לבעיה שאותה אתם מבקשים לפתור.

בינתיים, קחו כמה טיפים לבחירת הדרך הטובה ביותר לטיפול בעור:

  • התחילו בטיפול ביתי – אם יש לכם בעיות עור קלות, אתם יכולים לנסות לטפל בהן בבית באמצעות מוצרי טיפוח לעור. ישנם מגוון מוצרי טיפוח לעור הזמינים ללא מרשם, וחלקם יכולים להיות יעילים מאוד בטיפול בבעיות עור נפוצות. אם הטיפול הביתי לא עוזר, פנו לרופא עור.
  • הקפידו על בחירת המטפל– אם אתם מתחילים טיפול רפואי, או אסתטי, הקפידו לבחור מטפל מנוסה ומומחה לעניין בו אתם מבקשים לטפל. בצעו סקר, התייעצו עם מספר מומחים, בקשו לראות עבודות קודמות ולשמוע המלצות.
  • היו סבלניים – טיפול בעור יכול לקחת זמן. אל תצפו לראות תוצאות מיידיות. המשיכו בשגרת הטיפולים גם אם אתם לא רואים תוצאות מיידיות.

 

סיכום

טיפולי פנים יכולים לשפר את מראה העור ולהפחית בעיות נפוצות, כמו אקנה, פיגמנטציה וקמטים. יש סוגים רבים ושונים של טיפולי פנים, והטיפול המתאים ביותר יקבע לפי סוג העור שלכם, בעיות העור שאיתן אתם מתמודדים וכמובן, בתוצאה שאליה אתם מכוונים. 

אם אתם שוקלים טיפול פנים, חשוב להתייעץ עם רופא עור או מטפל מוסמך. הם יוכלו לעזור לכם לבחור את הטיפול המתאים ביותר עבורכם ולדאוג שאתם מתקדמים בדרך הנכונה אל עבר התוצאה הרצויה.

 

למידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

טיפול פנים
נגישות