פורטל האסתטיקה של ישראל

העלמת סימני מתיחה

סימני המתיחה של העור עשויים להופיע בקרב נשים וגברים כאחד והם נחשבים לבעיה אסתטית, הפוגמת במראה החיצוני ובעקבותיו גם בביטחון העצמי של הסובלים מהם. מלבד העניין הויזואלי, רבים הם האנשים שמעוניינים להיפטר מאותם סימנים, כיוון שהם עלולים להיות מגרדים ומציקים, במיוחד בשלב הראשוני של היווצרותם. תהליך העלמת סימני מתיחה בשיטות השונות המוצעות כיום, מטרתו לטשטש באופן חלקי עד מלא, את אותם קווים בלתי אסתטיים – על מנת להעניק לעור מראה חלק ומרקם נעים למגע.

מהם סימני מתיחה?

התכונה הייחודית של העור האנושי היא היכולת להתאים את מימדיו לגודלו של הגוף, כאשר במרבית חלקי הגוף קיים תיאום בין קצב הגידול של החלק הפנימי לחיצוני – ונשמרת האחידות של מרקם העור.

עם זאת, לא תמיד מהירות הצמיחה הפנימית תואמת את יכולתו של העור להתמתח, כשהמשמעות היא שהעור גדל ואף “נקרע” באזורים מסוימים, בעיקר אלו שיש בהם תאי שומן רבים יותר, למשל הבטן, החזה והישבן. תוצאת תהליך צמיחה מואץ שכזה, היא הופעתם של סימנים בצורת קווים בהירים בהם העור דקיק ועדין יותר, המכונים “סימני מתיחה”.

תהליך היווצרות סימני המתיחה

היווצרות סימני מתיחה נחלקת לשני שלבים קבועים בדרך כלל:

השלב הראשוני – היווצרות קרעים בסיבי הקולגן

הגורם ההתחלתי וה”מניע” לקרעים בעור הוא עומס רב שמופעל עליו, המאיץ בו לצמוח בקצב מהיר מהרגיל. בשלב הראשוני נמתחים סיבי הקולגן עד להיקרעות, כאשר ההיפרדות הזו מייצרת את הקווים הזעירים שעל העור, בהם העור איננו אחיד כמו במקומות אחרים בגוף שבהם תהליך הצמיחה היה תקין.

השלב השני – הופעת קווים על העור בגוונים שונים

בשלב השני לתהליך, מופיעים קווים על העור בצבעי ורוד, אדמדם ואפילו סגול. ככל שהמעמסה על העור תהיה גדולה יותר, כך הצלקת תהיה משמעותית ותיראה יותר לעין. העלמת סימני מתיחה בשיטות שיפורטו בהמשך, תהיה יעילה יותר בשלב זה.

השלב האחרון – סימני המתיחה מקבלים גוון לבן

השלב הסופי מתחיל כאשר סימני המתיחה הופכים ללבנים והמשמעות היא שהעור כבר איבד את היכולת “לחזור לעצמו”. ייתכן שתהליך העלמת סימני מתיחה ישנים יצליח, במקרים מסוימים, אך לרוב תהיה זו הצלחה חלקית בלבד.

מהם הגורמים לסימני מתיחה?

ישנן תכונות ומאפיינים שיכולים להעלות את הסיכוי של אדם מסוים לסבול מסימני מתיחה, כגון:

  1. סוג העור – אנשים עם עור דק ובהיר נוטים לסבול יותר מסימני מתיחה.
  2. נטילת תרופות שמחלישות את העור – כימיקלים שמשפיעים על גמישות העור וחוזקו, עלולים להחמיר סימני מתיחה קיימים ולעודד היווצרות של סימנים חדשים.
  3. גנטיקה משחקת גם היא תפקיד ובדרך כלל מי שלהוריו יש סימני מתיחה רבים, יהיה בעל סיכון רב יותר לסבול מן התופעה בעצמו.

למרות האמור, עומס רב על העור הוא עדיין הגורם העיקרי להיווצרותם של סימני מתיחה: מצבים של השמנה מהירה וגדילה של הגוף, הם הגורמים הנפוצים ביותר להופעת קווי המתיחה, לכן אלו שכיחים בקרב נשים שעברו הריונות ואצל נשים וגברים שעולים במשקל במהירות יחסית.

סימני מתיחה: מי סובלים מהתופעה בדרך כלל?

התופעה נפוצה בקרב אנשים שעולים במשקל במהירות ובצורה משמעותית כאמור, כמו גם בקרב מי שמשקלו איננו יציב: שינויים קיצוניים כמו השמנה, הרזייה וחוזר חלילה, “מבלבלים את העור” ואינם מאפשרים לו להתאים את עצמו לדרישות הפיזיות של הגוף. העור נחלש ומאבד מגמישותו, מה שהופך לקרקע פורייה להופעת סימני מתיחה ולהחמרת המצב במקרה של סימני מתיחה שכבר נוצרו.

על אף שתופעת סימני המתיחה מאפיינת את שני המינים, נשים בכל זאת סובלות ממנה יותר בדרך כלל. בהתאמה לכך גם הביקוש לטיפול של העלמת סימני מתיחה בבטן ובחזה הוא רב אצל מטופלות יותר מאשר אצל מטופלים, כיוון שזוהי בעיה מוכרת ונפוצה במיוחד אצל מי שהרתה וילדה.

טיפולים להעלמת סימני מתיחה

טיפול של העלמת סימני מתיחה לאחר לידה נחשב לפופולרי ביותר בקרב נשים, כיוון שאימהות לרוב יסבלו מהתופעה בעצימות גבוהה יותר בהשוואה לנשים שטרם ילדו ולגברים. עם זאת, תהליך העלמת סימני מתיחה מיועד לכל אישה או גבר שרוצים להחזיר את המראה האסתטי והמגע הנעים לעור.

קיימות מספר שיטות אפקטיביות שיכולות לסייע להעלמה של סימני מתיחה:

טיפולי לייזר נגד סימני מתיחה

העלמת סימני מתיחה בלייזר מתאימה לחלק מסוגי העור ולא לכולם. בתהליך של מספר טיפולים מופנות קרני לייזר בפולסים אל מעמקי העור ומחדשות את צמיחתו.

העלמת סימני מתיחה באמצעות גלי רדיו פועלת בצורה דומה, כאשר במסגרת השיטה האיזורים הייעודיים מחוממים בצורה מדוייקת והחימום הוא שמעורר את צמיחת העור ואת התחדשותו.

פילינג

קילוף של העור בצורה עמוקה ומקצועית, תאפשר לו לחדש את עצמו ולהשלים את החסר, באזורים שבהם הוא דקיק מדי, כלומר במקומות בהם נוצרו סימני מתיחה. טיפול זה משלב תכשירים ייעודיים וקילוף מכאני.

חידוש העור באמצעות זריקות

הזרקת חומצה היאלורונית וכן סיבי קולגן וחומרים נוספים, תומכת בחידוש העור. שיטה זו נחשבת ליעילה במיוחד גם במקרים שבהם נדרשת העלמת סימני מתיחה ישנים יחסית  והתוצאות ניכרות כבר בתחילת התהליך.

מריחת שמנים על העור להעלמת סימני מתיחה

הטיפול הביתי לרוב יכלול שימוש בקרמים ובתכשירים השומרים על לחות העור, דבר שיאפשר לשמור על גמישותו באופן זמני, אך לא עמוק מספיק ומכאן שהאפקטיביות של טיפול כזה תהיה נמוכה בהשוואה לשיטות טיפול אחרות.

ניתוח פלסטי למתיחת בטן

במקרים שבהם העור מידלדל ונפול ובנוסף קיימים סימני מתיחה מרובים, למשל באזור הבטן התחתונה בקרב נשים לאחר לידה, ניתוח פלסטי עשוי להביא לתוצאות אופטימליות הן בהיבט של מראה העור – והן בפיזור אסתטי יותר של השומן הבטני. העלמת סימני מתיחה בבטן בשיטה זו, תעניק מראה צעיר לפציינטית הבוחרת בו והשינוי האסתטי יהיה משמעותי.

טיפולים לסימני מתיחה: כמה זה עולה?

על מנת לבחור בתבונה טיפול של העלמת סימני מתיחה, המחיר הוא חלק בלתי נפרד מהגורמים המשפיעים על ההחלטה, לכן כדאי להכיר את טווח המחירים המומלץ עבור הטיפולים השונים:

  1. ניתוח למתיחת בטן הוא היקר מבין השיטות להעלמת סימני מתיחה ולשיפור מראה הבטן. מחירו ינוע בדרך כלל בין 12,000 שקלים ויכול לטפס עד ל 30,000 שקלים. ככל שההליך הניתוחי יהיה מורכב יותר, כך העלות הסופית תהיה גבוהה.
  2. מחיר טיפול יחיד בלייזר להעלמתת סימני מתיחה, כמו גם טיפול בודד בגלי רדיו, ינוע בין 350 שקלים ועד ל 800 שקלים לערך. העלות הסופית תושפע הן ממספר הטיפולים שיידרש והן בשילוב בין הטיפול הזה לטיפולים אחרים, עניין נפוץ בקרב פציינטים.
  3. הזרקת חומצה היאלורונית וחומרים מזינים אחרים אל העור, לצורך העלמת סימני מתיחה, תעלה בממוצע כ 2000 שקלים לטיפול. גם כאן, העלות הסופית תיקבע בהתאם לכמות הטיפולים שיידרשו בפועל.

לסיכום

ככל שחולף זמן מרגע היווצרותם של סימני מתיחה על העור, כך תלך ותפחת האפשרות להעלים אותם לחלוטין, לכן מוטב לפנות לקבלת טיפול מתאים מוקדם ככל האפשר. ייעוץ מקצועי יאפשר את ההתאמה הנכונה בין המטופל או המטופלת לבין השיטה היעילה והנכונה ביותר – מה שיוביל לקבלת תוצאות משביעות רצון והעלמה מקסימלית של סימני המתיחה.

.

למידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

העלמת סימני מתיחה
נגישות