פורטל האסתטיקה של ישראל

מתיחת פנים

קודם כל, אתן יפות כמו שאתן. אני לא אפתח בלומר שהפנים הן כרטיס הביקור שלכן ומהן נגזר הבטחון האישי שלכן והרושם הראשוני שאתן מייצרות, כי זה לא נכון. אתן מעבר לזה. אתן האופי שלכן, אתן הבטחון שלכן, אתן מה שאתן מקרינות ואתן האהבה העצמית שיש לכן כלפי עצמכן. יחד עם זאת, אני יודעת שסוגיית מתיחת פנים ומראה הפנים מטרידה נשים רבות כשהגיל מתחיל לתת את אותותיו. אם אתן לא אוהבות את מה שאתן רואות במראה, זה בסדר, ובהחלט אפשר היום, גם ללא ניתוח, לייצר מראה עור פנים מתוח ורענן. אבל שלא יספרו לכן שאתן לא טובות מספיק או לא יפות מספיק. אתן כן ובכל מצב. ואם בכל זאת החלטתן בלב שלם שאתן מעוניינות לבצע שינויים, אני אשתדל לתת לכן במאמר הזה את כל המידע שאתן צריכות ולהסביר על השיטות ועל האופציות לביצוע מתיחת פנים ללא ניתוח או התערבות כירורגית.

כשמראה הפנים שלנו משתנה – מה קורה לנו שם בעצם?

אני מאוד מאמינה בחיבור לגוף. בלהבין את התהליכים שקורים בו ואת האופן שבו הם משפיעים עלינו, חיצונית ופנימית כאחד. הפנים שלנו מורכבות מרקמות שומן ורקמות חיבור. עם הזמן, הקשרים בין הרקמות הולכים ומתרופפים, רקמות השומן מושכות כלפי מטה, וזה מה שגורם לעור להראות רפוי וזולג. תמיד נכון יהיה לומר ששמירה על אורח חיים בריא מטיבה עם הגוף שלנו – שתיה מרובה של מים, פעילות גופנית, הפחתת מתחים, הימנעות מעישון וחשיפה לא מבוקרת לשמש, הימנעות ממאכלים עתירי שומן וכן הלאה. כל אלה בהחלט תורמים למראה עור חיוני ורענן, אבל מגיע שלב בלתי נמנע, שגם כל אלה כבר מפסיקים להשפיע, או נכון יותר לומר – מתחילים להשפיע במידה פחותה. ואז נשים רבות פונות לפתרונות ראשוניים כמו בוטוקס, פילינג, הזרקת חומצה הילארונית ודברים דומים. ורק כשאלה כבר מפסיקים להיות אפקטיביים, או כשמלכתחילה התוצאה המתקבלת מהם לא ממש משביעת רצון – רק אז הן בודקות את אופציית מתיחת הפנים. ניתוח היא כנראה האפשרות המאוד נפוצה, היופי הוא, שהיום זה כבר לא חייב להיות ככה.

ניתוח מתיחת פנים: איך מתבצע הניתוח ולמי זה מתאים?

האופציה של הניתוח מוצעת לרוב לאחר גיל 50, כשצניחת רקמות השומן הופכת משמעותית וקשה יותר לשחזור. אין לזה ממש גיל, אבל אין גם ממש הצדקה לעשות את זה לפני, בטח כשיש אפשרויות טיפול אחרות. שנדבר קצת על התהליך? 

  • ניתוח מתיחת פנים אורך לרוב בין שעה וחצי לשלוש שעות, תלוי כמובן במצב העור, והוא מתבצע בהרדמה כללית. 
  • יש כאלה שמתחילים עם שאיבת שומן עדינה מאיזורים בהם יש צורך. לאחר מכן, נעשים חתכים  לאורך הפנים ואז מבצעים הרמה והידוק של העור באמצעות תפרים שנמסים עם הזמן. את שאריות העור העודף מסירים לאחר מדידות ולאחר שמשיגים את הסימטריה הרצויה. 
  • בתום הניתוח נשארים להשגחה במשך 24 שעות, אך תהליך ההחלמה יכול לקחת גם שבועות, בהן הפנים יהיו נפוחות ואף עם שטפי דם. 

זה לא רק נשמע קשה, זה אכן אחד הניתוחים המורכבים שיש לכירורגיה הפלסטית להציע. מעבר לכך, התוצאות לא תמיד משביעות רצון ויש כאלה שמאבדות סימטריה ואת הטבעיות שבהבעות הפנים. בהחלט משהו לקחת בחשבון לפני שנגשים להליך מורכב ובלתי הפיך כזה.

מתיחת פנים ללא ניתוח: כן, זה אפשרי והנה כל האופציות והשיטות הקיימות

אם נרתעתן מהאפשרות של הניתוח, מה שבהחלט נשמע סביר, אז החדשות הטובות הן שיש היום פתרונות לשיפור מראה הפנים ללא שום התערבות כירורגית. מתיחת פנים ללא ניתוח מתבצעת על ידי חוטים, גלי רדיו, פיסול או לייזר. בואו נרחיב קצת כדי להבין לעומק מה כל אחת מהשיטות מציעה.

מתיחת פנים עם חוטים: הליך שנחשב פשוט ובטוח עם תוצאות ארוכות טווח

מתיחת פנים באמצעות חוטים נחשבת לטיפול בטוח שאת התוצאות ממנו אפשר לראות ממש בטווח המיידי. כשעושים מתיחת פנים עם חוטים, למעשה מחדירים חוטים דקיקים שמרימים ומקבעים את הרקמות הנפולות מעלה (הליך עדין מאד שכולל שתי דקירות). עם הזמן, החוטים מוטמעים בפנים ואין צורך כמובן להוציא אותם. מתיחת פנים עם חוטים נחשבת להליך שמשיג תוצאות ארוכות טווח, כזה ששומר על מראה פנים מתוח בין שנה וחצי לחמש שנים קדימה. התוצאות למעשה מצליחות להשיג עבור המטופלת מראה של ניתוח מתיחת פנים, אך ללא ההליך הכירורגי וההחלמה הארוכה.

  • מתיחת פנים עם חוטים מתבצעת בהרדמה מקומית
  • אין סימנים או צלקות וניתן לחזור לשגרה תוך ימים בודדים
  • ניתן לראות תוצאות מיידיות וטבעיות שמחזיקות מעמד לאורך זמן

מתיחת פנים בגלי רדיו: טכניקה למיצוק העור, עובדת יפה בשילוב עם שיטת החוטים

מתיחת פנים באמצעות גלי רדיו נחשבת אולי לטיפול הידידותי ביותר, כזה שאין בו שום התערבות כירורגית, גם לא הקטנה שבהן. השיטה פועלת על גלי חום שפוגעים בסיבי הקולגן הקיימים ומאיצים את יצירת סיבי הקולגן החדשים, מה שמעניק לעור מראה מוצק, גמיש ורענן. תוך מספר טיפולים, ניתן יהיה להבחין בשינוי והעור יקבל מראה מתוח יותר מזה שאיתו התחלת את הטיפול. 

  • טיפול מתיחת פנים בגלי רדיו נחשב לטיפול בטוח ונטול כאב
  • אין התאוששות ארוכה וניתן לחזור מיד לשגרה
  • לאחר 2-3 טיפולים כבר ניתן יהיה לראות שיפור במראה העור

פיסול פנים באמצעות הזרקות: יצירת מסגרת לפנים והזרקת חומרים להחזרת הנפחים שאבדו

בטכניקת פיסול הפנים משתמשים כדי להגדיר מחדש את מסגרת הפנים (קו לסת, גבות) ובאמצעות הזרקת חומרים כמו בוטוקס, חומצה היאלורונית, שומן ותאי גזע ניתן להחליק את הקמטים הקיימים ולהחזיר נפחים  לאיזורים שאיבדו את נפחם. שיטה זו לרוב משולבת עם ניתוח מתיחת פנים בו מוסרים עודפי העור והשומן מאיזורי הפנים והצוואר, כתלות כמובן במצב של כל מטופלת.

  • טיפול פיסול פנים מתאים לנשים וגברים כאחד
  • נחשב להליך בטוח שאינו דורש תקופת החלמה
  • לרוב מתבצע על פני 3-6 מפגשים

מתיחת פנים בלייזר: קילוף שכבות העור הישנות למען חשיפת תאי העור הבריאים שמתחת

בדומה למתיחת פנים באמצעות גלי רדיו, גם מתיחת פנים בלייזר אינה כוללת התערבות כירורגית או זמן החלמה ממושך. השיטה הזו עובדת קצת כמו פילינג והמטרה בה היא לקלף שכבות עור עייפות וישנות במטרה לעודד את היווצרותן של שכבות חדשות, מה שמעניק לעור מראה חיוני ובריא. במהלך הטיפול נוצרת כוויה מבוקרת ובשבוע שלאחר הטיפול, העור יתקלף וישיל מעצמו את השכבה הישנה ויפנה מקום לשכבת עור חדשה. 

  • מתיחת פנים בלייזר אינה כרוכה בניתוח או הליך כימי
  • נחשבת לשיטה יעילה ובטוחה עם תוצאות מהירות
  • השיטה מאפשרת חזרה מהירה וקלה לשגרה

בואו נדבר על מחירים: כמה עולה מתיחת פנים ללא ניתוח?

מתיחת פנים ללא ניתוח היא שם כללי למגוון רחב של שיטות וטכניקות חדשניות באמצעותן ניתן להשיג מראה פנים חלק ומתוח יותר. מאחר וכל שיטה היא שונה וכל מטופלת מגיעה במצב פנים שונה, אין דרך לאמוד את מחיר הטיפול באופן מדויק, אבל עשיתי מחקר כדי בכל זאת למצא איזשהו טווח מחירים ממוצע, שאולי יקדם אתכן לקראת ההחלטה. אז, הנה המספרים:

מחיר מתיחת פנים ללא ניתוח בשיטת החוטים: עלות מתיחת חוט בודד יכולה לנוע בין 300 ל-600 ש״ח. המשמעות היא שטיפול יכול לעלות בין 1,500 ל-3,000 ש״ח וסך הכל עלות סדרת הטיפולים יכולה להסתכם ב8,500 עד 10,000 ש״ח. 

מחיר מתיחת פנים ללא ניתוח בשיטת גלי רדיו: בממוצע, המחיר ינוע בין 500 ש״ח ל1,500 ש״ח לטיפול, כתלוי במכשיר, מצב העור ומוצרים נלווים שידרשו. כשלוקחים בחשבון את הצורך במספר הטיפולים, הסדרה יכולה לנוע בטווח שבין 2000 ל-6000 ש״ח.

מחיר מתיחת פנים ללא ניתוח בשיטת פיסול פנים: כאן קצת יותר מורכב לתת את התשובה, כי מעבר לסדרת הטיפולים, יש חשיבות גם לאיזור שאותו בוחרים לפסל. באופן כללי מאד, אומר שהמחיר יכול לנוע בין 800 ש״ח ל-20,000 ש״ח עבור טיפול מקיף שכולל את הפנים בשלמותן. 

מחיר מתיחת פנים ללא ניתוח בשיטת לייזר: גם כאן, מאד תלוי שיטה ומכשיר, אבל באיזור ה-10,000 ועד 20,000. 

מתיחת פנים מתאימה גם לגברים? חד משמעית כן!

הזנחתי אתכם קצת, אבל כן, טיפולי מתיחת פנים ללא ניתוח בהחלט רלוונטים באותה מידה גם לכם, הגברים. יש הבדל כמובן בין מתיחת פנים אצל גברים ובין מתיחת פנים אצל נשים, אבל זה נובע בעיקר מהמבנה האנטומי השונה, מסוג ועובי העור ומכך שכל פנים מבקשות להדגיש אזורים אחרים. בכל אופן, מטפל מקצועי ומיומן ידע כמובן לתת מענה לצורך שלכם. בדרך כלל, הטיפולים הנפוצים לגברים כוללים עיצוב קו לסת, סנטר, עצמות לחיים, הצמדת אוזניים ומתיחה והצערה של העור.

איך אפשר לבחור את השיטה שהכי מתאימה לי? 

קודם כל, לאסוף כמה שיותר מידע. לקרא ולהבין בדיוק מה כולל כל טיפול, מה הסיכונים, מה הסיבוכים, מה משך ההחלמה, מה האותיות הקטנות וכל מה שלמעשה חשוב לכן לדעת. ההמלצה שלי, היא ממש לרכז שאלות, ללכת למומחים, לשמוע מה יש להם להציע ורק לאחר שיש לכן את התמונה המלאה לגבי כל טיפול, לעשות את יתר השיקולים, שבין היתר כוללים גם את המחיר. בהנחה שהתקציב שלכן הוא לא מוגבל, אני מניחה שזה משהו נוסף שתרצו להתחשב בו. יחד עם זאת, אני כן חושבת שהפנים שלנו הן לא המקום לחסוך עליו. אני מבינה את הרצון לשלם כמה שפחות, אבל תבטיחו לעצמכן שזה לא יבוא על חשבון איכות הטיפול או המטפל והקפידו לבחור אך ורק במטפלים מוסמכים ומקצועיים. תמיד כדאי גם לשבת לשיחה עם המטפל עצמו, לראות שיש כימיה טובה, סבלנות, נכונות לענות לשאלות ואפשרות לראות עבודות שלו בפועל. אין טוב ממראה עיניים ובסופו של דבר מדובר בעבודת אמנות לכל דבר ויש חשיבות ומשמעות ליד ולסגנון של כל מטפל. אל תתביישו לבקש לראות תמונות לפני ואחרי של מטופלות, זו הדרך היחידה בה תוכלו לדעת איך המטפל עובד ולאילו תוצאות אפשר יהיה לצפות.

שאלות נפוצות:

חד משמעית כן! ניתוח מתיחת פנים הוא אחד הניתוחים המורכבים של הכירורגיה הפלסטית ותהליך ההחלמה יכול להיות ממושך ולא נעים. כיום ניתן להשיג תוצאות דומות ולבצע מתיחת פנים ללא ניתוח. בין האפשרויות תוכלו למצא מתיחת פנים באמצעות חוטים, מתיחת פנים באמצעות גלי רדיו, מתיחת פנים באמצעות לייזר וכמובן, קיימת גם האפשרות של פיסול פנים בה עושים שימוש בהזרקות של חומרים כמו בוטוקס, חומצה היאלורונית, שומן, תאי גזע ועוד. מתיחת פנים ללא ניתוח מתבצעת לרוב ללא שום התערבות כירורגית והחזרה לשגרה היא זריזה וקלה.

מתיחת פנים טבעית מתייחסת לרוב לשיטות מתיחת הפנים שאינן כירורגיות, בין היתר, גלי רדיו או לייזר. יש תרגילי פנים שניתן לבצע ותכשירים טבעיים שאפשר למרוח, אבל בעוד שאלה יכולים לשמר את מצב הפנים או לשפר אותו במידה מסויימת, הם לא משתווים ולא משיגים את אותן תוצאות שאפשר להשיג באמצעות השיטות למתיחת פנים ללא ניתוח כמו חוטים, גלי רדיו, לייזר, פיסול וכו׳.

ניתוח מתיחת פנים הוא הליך כירורגי לכל דבר והוא דורש שורה של בדיקות מקיפות להבנת המצב הפיזיולוגי של המטופל והתאמתו לניתוח. הרופא המטפל יבקש מכם פירוט על מצבכם הבריאותי, תרופות שאתם לוקחים, בדיקות דם, מדדים וכן הלאה. רק לאחר שתמצא התאמה, תוכלו להתקדם לשלב הבא. המטפל יבקש מכם להמנע מעישון, אלכוהול, תרופות ותכשירים קוסמטיים מסויימים לפני הניתוח. שיטות מתיחת הפנים ללא ניתוח הן קלילות יותר ובטוחות יותר. ההכנה הנדרשת לקראתן תהיה מינימלית כמו גם משך ההחלמה שלאחר הטיפול והזמן הנדרש לפני החזרה לשגרה.

למידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נגישות