פורטל האסתטיקה של ישראל

הסרת שיער בפנים: איך להיפטר אחת ולתמיד מהתופעה המטרידה?

אנחנו הולכות לדבר על נושא שמעלה הרבה רגשות שליליים כשהוא מופיע אצל נשים – שיעור יתר בפנים. בושה, חוסר בטחון, אשמה, אלה רק חלק מהתחושות שמתעוררות אצל נשים שחוות את התופעה. אבל הי, יש לזה פתרון ומספיק דרכים שמאפשרות לעשות הסרת שיער בפנים בצורה יעילה.

הפנים שלנו גלויות לכולם, הן הדבר הראשון שרואים והן מקבלות את רוב תשומת הלב ולכן, במקום לנסות להסתיר או להסתתר, תדעי שאפשר ממש לטפל בזה ולגרום לך להרגיש הרבה יותר משוחררת ושלמה עם המראה שלהן.

בין אם מדובר בשיער בסנטר, בשפם, או שיער בלחיים, תדעי שלהכל יש פתרון. יש שיטות טובות יותר וטובות פחות (שעווה? עדיף שלא! גילוח? ממש ממש חד משמעית לא!) והשיטה שבה תבחרי יכולה להיות בעלת השפעה מכרעת על התוצאה שתתקבל. 

אנחנו נעבור כאן על כל האפשרויות הקיימות, נבין מה היתרונות ומה החסרונות של כל שיטה וככה תוכלי לדעת מה הפתרון הטוב ביותר להסרת שיער בפנים עבורך. 

אז אילו שיטות קיימות להסרת שיער בפנים?

הסרת שיער בפנים באמצעות גילוח

גילוח היא אחת השיטות הנפוצות ביותר להסרת שיער, בזכות הפשטות והמיידיות שלה. כן, זה אידיאלי כשרוצים לעשות תיקונים מהירים, כי תוך כמה שניות כל השיער העודף נעלם ליום-יומיים הקרובים. אבל מה שטוב לרגליים, למפשעות, או לידיים ממש לא מומלץ לפנים. כל מי שאי פעם גילחה, יודעת טוב מאד שהשיערה שצומחת אחרי הגילוח היא שחורה יותר, עבה יותר ובולטת יותר. השיטה הזאת דורשת תחזוקה מתמדת, והזיפים צומח מחדש ובמהירות. בקיצור, ממש לא משהו שאת רוצה על הפנים שלך. הסרת שיער בפנים באמצעות גילוח עלולה להחמיר את המצב ההתחלתי ואם המטרה היא להעלים את השיער ולהסתיר אותו עד כמה שניתן – גילוח יעשה בדיוק את ההפך. השיער יצמח בולט יותר ויכסה שטח גדול יותר מהעור. במקרים מסויימים זה אפילו עלול לעודד התפרצות של אקנה, בעיקר אם יש לך עור שמן. שורה תחתונה: להמנע ככל האפשר!

הסרת שיער בפנים באמצעות שעווה

אני יודעת שהרבה מכן הולכות על שעווה כדי להסיר שיער בכל חלקי הגוף ויש כאלה שגם בוחרות בשעווה להסרת שיער בפנים, למשל גבות, שפם ואפילו פאות לחיים. שעווה היא פתרון שאולי עדיף על גילוח אבל הוא עדיין לא מתקרב אפילו ללהיות פתרון מושלם. קודם כל, בואו נדבר על זה שזה פשוט כואב והפנים הן איזור מאד רגיש. עניין נוסף, כדי ששעווה תהיה אפקטיבית, צריך שהשיערה תהיה באורך מסויים שהשעווה תצליח לתפוס. אם יש לכן שיערות קצרות ודקיקות, שעווה יכולה להתגלות כלא אפקטיבית. ואחרי כל זה, בואו נזכור ששעווה היא ממש לא פתרון לטווח ארוך וצריך ממש להשתעבד לזה כל כמה שבועות (אצל בנות מסויימות אפילו כמה ימים). השיער ממשיך להופיע ולצמוח ולמרות שזה יכול להיות פתרון טווח קצר, זה לא משהו שיתן לך את השחרור מההתעסקות בשיער פנים.

הסרת שיער בפנים באמצעות פינצטה

אני עשיתי את הטעות הזאת. הופיעה שיערה מציקה אחת, אמרתי טוב מה הבעיה, יש פינצטה. ועם הזמן הופיעה עוד שיערה ועוד שיערה ועוד שיערה והן הלכו ונהיו שחורות ועבות יותר והצטערתי על הרגע שהתחלתי. פינצטה אולי נותנת איזשהו פתרון מיידי, אבל היא רק תחמיר את המצב בטווח הארוך ובטח לא תקל עליו. ואני כבר לא מדברת על ההתעסקות היומיומית עם זה. אין יום שלא לקחתי פינצטה ועמדתי מול המראה כדי לנסות להפטר מכל השיערות הסוררות. זה ממש לא פתרון. תחשבו גם על כמות הזמן שזה לוקח לעבור שיערה-שיערה, יום-יום, רק בשביל לגלות למחרת בבוקר שצמחה עוד אחת איפושהו. 

הסרת שיער בפנים באמצעות אפילציה

אני יודעת מה אתן חושבות. כן, גם אני אמרתי שאני לא אתן למחט להתקרב לי לפנים ונכון שהרבה בנות תופסות הסרת שיער באפילציה כטיפול כואב מהשטן.

תאמינו לי, הייתי שם. אבל אם אנחנו באמת רוצות להעלים שיער מהפנים לטווח ארוך מבלי לגרום לשיערה להיות שחורה יותר ועבה יותר – אפילציה היא אחד הפתרונות היעילים. מי שלא יודעת, אני ארחיב קצת על השיטה, אפילציה היא שיטה להסרת שיער שפועלת על ידי הכנסת מחט דקה לתוך זקיק השערה והעברת זרם חשמלי מבוקר שגורם לשערה להתנוון ולמות. אפילציה דורשת מספר טיפולים, בדרך כלל בין 6 ל-12, כדי להגיע לתוצאות אופטימליות. בניגוד ללייזר, אפילציה יעילה עבור כל סוגי השיער והעור, כולל שיער בהיר ועור כהה. מבין כל השיטות שעד עכשיו דברנו עליהן, אפילציה היא דרך יעילה להסרת שיער בפנים ולקבלת תוצאות שמחזיקות לאורך זמן.

לגבי הכאב, כי חייבים לדבר על זה. נכון, מדובר בטיפול לא נעים, אני לא אשקר. אבל אני יכולה להגיד לכן שאפשר ממש להקל על הכאב בשתי דרכים:

  • ללכת למטפלת מקצועית עם מכשור חדשני – אתן לא מבינות כמה כאב זה חסך לי.
  • לשים חומר מאלחש – יש שני סוגי משחות, או אמלה או עזרקאין, שתיהן תכלס אותו דבר ממה שידוע לי, רק שאמלה יקרה יותר. בכל אופן, מורחים את המשחה בערך שעתיים לפני הטיפול, לשים שכבה עבה ולכסות עם ניילון נצמד. נותנים לה לשבת טוב טוב על העור ואז כשמגיעים לטיפול כל האיזור מאולחש ובקושי מרגישים את המחט.

הסרת שיער בפנים באמצעות לייזר

הסרת שיער בלייזר היא בין הטכניקות המתקדמות ביותר להסרת שיער בפנים. היופי הוא שבניגוד לאפילציה, השיטה הזו גם לא כואבת כמעט בכלל (רק עיקצוץ ממש קל בגלל הגל חום). הסרת שיער בלייזר קורית באמצעות אלומות אור מרוכזות שמכוונות להשמיד את זקיקי השיער. אחרי כמה טיפולי הסרת שיער בלייזר את כבר תראי שיפור משמעותי, קצב הצמיחה ירד והשיערות החדשות שיצמחו יהיו הרבה יותר עדינות ודקיקות. כמו אפילציה, גם הסרת שיער בלייזר מציעה פתרון קבוע יותר לשיער פנים לא רצוי והיא יעילה במיוחד לכאלה שמחפשות תוצאות לטווח ארוך עם תחזוקה מינימלית. זה יקח בין 5 ל-12 מפגשים לקבלת תוצאות אופטימליות, תלוי במצב השיעור ובמצב ההורמונלי של המטופלת. מה שכן, הסרת שיער פנים בלייזר פחות יעילה עבור נשים עם שיערות בהירות. אם זה המקרה אצלכן, אפילציה תתן תוצאה טובה יותר.

אז איך תבחרי את שיטת הסרת שיער הפנים המתאימה לך ביותר?

קודם כל, והכי חשוב, הבנו איזה שיטות אנחנו לא בוחרות עבור הסרת שיער פנים. לא גילוח, לא פינצטה, ואם אפשר, גם לא שעווה. אלא לא פתרונות שיתנו לנו תוצאות לטווח ארוך והן יכולות רק להחמיר את המצב. 

ואז, נותרנו עם שתי אופציות, אפילציה ולייזר. עכשיו יש כמה גורמים שצריך לקחת בחשבון כדי להבין איזה פתרון יותר מתאים לך:

  • סוג העור שלך
  • סוג וצבע השיער
  • סובלנות לכאב

אפילציה תתאים יותר לבנות שיש להן שיער בהיר (אבל גם כהה) והן מצליחות להכיל כאב. לייזר יתאים יותר לבנות שיש להן שיער כהה ועור בהיר. בכל אופן, כדאי ממש להתייעץ עם מטפלת מומחית. היא תוכל להסתכל על העור, לבחון את מצב השיערה והיא תגיד לך מה שיטת הטיפול המומלצת ביותר עבורך. 

טכניקות וטיפים להסרת שיער בפנים

לא משנה באיזו שיטה תבחרי, אני רוצה בכל מקרה לתת לך כמה טיפים, כדי שאם כבר החלטת ללכת על זה, לפחות תעשי את זה כמו שצריך.

טיפים להסרת שיער פנים באמצעות גילוח

  • השתמשי בסכין גילוח חדשה ובקרם גילוח איכותי.
  • הקפידי לגלח בכיוון צמיחת השיער כדי שלא יופיעו גירויים ופצעים.
  • שטפי את הפנים בעדינות ובמים קרים לאחר הגילוח.
  • תמרחי לך איזה קרם מפנק שירגיע את העור ויקל על תחושת הגרד.

טיפים להסרת שיער בפנים באמצעות שעווה

  • בחרי שעווה איכותית המיועדת לשימוש בפנים (לא להשתמש באותה שעווה שאת משתמשת בה לידיים ולרגליים!).
  • הניחי את השעווה על העור בכיוון צמיחת השיער.
  • הסירי את השעווה בתנועה אחת מהירה.
  • שטפי את הפנים בעדינות לאחר הטיפול.
  • גם כאן, מומלץ למרוח אלוורה או קרם להרגעת העור.

טיפים להסרת שיער בפנים באמצעות פינצטה

  • השתמשי בפינצטה נקייה.
  • לחצי בעדינות על העור סביב השערה כדי לגרום לה לצאת ולבלוט.
  • משכי את השערה בכיוון ההפוך לצמיחה.

טיפים להסרת שיער בפנים באמצעות אפילציה ולייזר

  • חפשי מטפלת מקצועית ומוסמכת.
  • דברי עם המטפלת על הציפיות שלך מהטיפול כדי שתדעי מה סיכויי ההצלחה ובעיקר כדי למנוע אכזבה בהמשך.
  • אל תפספסי טיפולים. אם התחלת – לכי על זה עד הסוף. חשוב מאד להתמיד ולהגיע בפרקי זמן קבועים כדי להשיג תוצאות טובות.
  • הכיני את עצמך מראש ומרחי משחה מאלחשת כשעתיים לפני הטיפול.

הסרת שיער בפנים יכולה לשנות לך את איכות החיים ולשחרר אותך מהתלות וההתעסקות בזה לתמיד

כל שיטה להסרת שיער בפנים מביאה את היתרונות, החסרונות והשיקולים הייחודיים לה. משיטות מסורתיות כמו גילוח ושעווה ועד טכניקות מתקדמות כמו טיפולי לייזר, הבחירה בסופו של דבר תלויה בצרכים האישיים שלך, בתקציב, במטרות שלך, בסוג העור וסוג השערה. חשוב שתביני את מגוון האפשרויות הקיימות לפני שתקבלי החלטה. ואז, כשתסגרי על משהו, קבעי פגישת ייעוץ עם מטפלת מוסמכת ומקצועית שתבנה לך תוכנית טיפול שתעזור לך להפטר אחת ולתמיד מהשיער הטורדני בפנים.



למידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

הסרת שיער בפנים
נגישות