פורטל האסתטיקה של ישראל

איך להיפטר מצלוליט -המדריך המלא והעדכני ביותר

רגע לפני שאת מתבאסת על עצמך ומתחילה להאשים את עצמך, תזכירי לעצמך את זה: ל-90% מהנשים יש צלוליט וזה בכלל לא קשור למשקל הגוף. צלוליט יכול להופיע בגלל זרימת דם לקויה, תזונה לא מאוזנת, חוסר בפעילות גופנית ולפעמים פשוט כי זה מה שכתוב לנו בגנים.

במאמר הזה נפרק כמה סטיגמות נפוצות ונסביר מה זה צלוליט, מה גורם לו, אילו שינויים באורח החיים יוכלו לשפר את מצבו ומה יש לרפואה האסתטית להציע כדי להעלים אותו כמעט לגמרי.

מי אתה ומה אתה צלוליט?

אז נתחיל מהגדרה הכי יבשה שיש, הצלוליט הוא למעשה הצטברות של תאי שומן ברקמות שמתחת לעור. ההצטברות הזו, היא זו שגורמת למראה גלי או נקבובי (או ״תפוזי״). לרוב, צלוליט יופיע בעיקר אצל נשים ולמרות שאולי חשבתן שזו תופעה של הגיל המאוחר, צלוליט מופיע כבר בגיל ההתבגרות באיזורים כמו הירכיים, הישבן, המותניים והבטן.

המראה הזה יכול ממש להטריד נשים רבות ויש לגביו כל כך הרבה תיאוריות שמסתובבות, מה שמוביל להרבה תסכול ובלבול לגבי מאיפה הוא הגיע ואיך להפטר ממנו.

אז האמת, שהטיפול בצלוליט מורכב מכמה שלבים.

קודם כל, כמעט כמו בכל דבר, צריך להסתכל פנימה ולבדוק את אורח החיים שלנו ואיך הוא ״תורם״ לתופעה הלא נעימה הזאת. שינויים בתזונה, יותר פעילות גופניות ופחות ישיבה במהלך היום, יוכלו להביא לתוצאות טובות יותר, או לפחות לתרום להצלחתו של הטיפול.

אבל עוד נגיע לזה. אנחנו הולכים להכנס לעומק הדברים, להפריך מיתוסים ולהבין מה הן דרכי הטיפול היעילות ואיזה הליכים אפשריים עבור מי שמחפשת עור חלק ומוצק יותר.  

הבהרה חשובה: יש הבדל בין צלוליט ובין צלוליטיס! צלוליטיס היא מחלה זיהומית שהטיפולים האסתטיים לא יתאימו עבורה. המאמר הזה עוסק בצלוליט ויציע דרכי התמודדות, טיפול ושיפור עבורו.

צלוליט – למה זה קורה לי?

צלוליט, שלעתים קרובות מקושר (שלא תמיד בצדק) עם משקל עודף או גיל, מושפע יותר מגורמים כמו מבנה רקמת חיבור, טונוס שרירים וגמישות העור. נכון ששומן עודף תורם להופעתו, אבל צלוליט מופיע גם אצל נשים שנחשבות רזות. כשמבינים את זה, יותר קל להתמודד איתו ולהבין איך להתקדם אל עבר הפתרון היעיל ביותר. 

בין אם תבחרו בשינויים פשוטים באורח החיים או בהליכים מתקדמים יותר, הנצחון על הצלוליט יושג כשתנקטו בצעדים פרואקטיביים וכשתפנו ליועץ אמין ומקצועי מהתחום (אני כאן כדי לעזור בזה, אם צריך). עם סבלנות והתמדה, וכמובן, בחירה נכונה של המטפל, אפשר יהיה לראות שיפור משמעותי. 

אילו שינויים באורח החיים נדרשים להפחתת צלוליט?

כדי להתמודד עם צלוליט, צריך לנקוט בפעולות שמקדמות את בריאות העור:

תזונה – התחילו משינוי תזונה, היפטרו ממזון מעובד עתיר בשמן וסוכרים, ועברו לצרוך מזונות מזינים ועשירים בנוגדי חמצון, חלבונים רזים ושומנים בריאים. אלה, יכולים לחזק את ייצור הקולגן ולחזק את רקמת החיבור, מה שמפחית את הופעת הצלוליט. 

מים – הקפידו לשתות הרבה מים, דגש על מים ולא על שתיה ממותקת. שתיית מים תורמת לגמישות העור ומאפשרת סילוק רעלים.

פעילות גופניות – פעילות גופנית סדירה, כולל פעילויות אירוביות ואימוני כוח, מסייעת להפחית את שומן הגוף ואת שרירי הטונוס והופכת את הצלוליטיס לפחות מורגש.

שיפור זרימת הדם – בנוסף לשינויים תזונתיים ופעילות גופנית, יש שיטות נוספות שיכולות לשפר את מצב הצלוליט ואפילו להפחית אותו. עיסוי ו״הברשה״ של המקום, יכולים לעורר את זרימת הדם ולהפחית הצטברות של נוזלים באיזורים מסויימים.

הימנעות מעישון – עישון פוגע בזרימת הדם ומחמיר את מראה הצלוליט.

תודו שלא מדובר בדברים מורכבים מדי, אז אני מקווה שאתם כבר מרגישים טיפה יותר טוב, כי כן, זה אמנם לא נעים כשזה שם, אבל בהחלט אפשר לשפר ואפילו להעלים את הצלוליט. תחשבו שמספיק שתשלבו כמה מהשיטות האלה בשגרת היומיום, וכבר תוכלו להעניק בוסט לבריאות העור ולהפחתת צלוליט לאורך זמן.

מה כדאי לאכול כשרוצים להפטר מצלוליט?

מזונות מסוימים יכולים גם לשחק תפקיד משמעותי במאבק בצלוליט וקידום בריאות העור:

פירות עשירים באשלגן, כמו למשל, בננות וקיווי, יחד עם פירות יער עתירי נוגדי חמצון, תורמים להפחתת אגירת מים ובכך משפרים את מראה הצלוליט. בנוסף להם, פירות הדר מספקים מינון גבוה של ויטמין C, שמסייע בסינתזת קולגן ובהתחדשות העור. 

בנוסף להם, גם ירקות, עלים ירוקים ודגים מספקים חומרים מזינים וחיוניים שתומכים בבריאות העור ונלחמים בצלוליט.

מאיזה מאכלים להמנע כשרוצים להפחית צלוליט?

רוצים שהצלוליט יעלם? צמצמו צריכת מזונות מעובדים, עתירי שומן וסוכרים. אלה בדיוק הדברים שידרדרו את העור שלכם וירחיקו אותו ממראה זוהר, בריא ומוצק. יש חשיבות עצומה לדברים שאנחנו מכניסים לגוף שלנו על האופן שבו הוא נראה ומקרין כלפי חוץ. אם תזינו את הגוף שלכם כמו שצריך מבפנים, ההשלכות יוקרנו כלפי חוץ. 

נקודה חשובה שאני רוצה להדגיש – שינויים תזונתיים הם רק חלק מהעניין וחשוב לשלב אותם כחלק מגישה הוליסטית של אורח חיים בריא. בהחלט יש מאכלים מסויימים עם יתרונות לבריאות העור, אבל הם יכולים להיות יעילים אפילו יותר כשמשלבים אותם עם פעילות גופנית, שתיה מרובה של מים, המנעות מעישון ושאר הדברים שדברנו עליהם למעלה. 

אם תאמצו גישה הוליסטית למלחמה בצלוליט, תגיעו לתוצאות הרבה יותר טובות.

איך מטפלים בצלוליט?

אז סיכמנו שצלוליט יכול להופיע גם בלי קשר למשקל. והבנו שהוא לא בהכרח תוצאה של גיל. ולמדנו שיש דרכים שיכולות להפחית את הופעתו, על ידי שינוי בהרגלים ובאורח החיים. אבל יש מקרים שבהם עושים הכל ועדיין – הצלוליט שם. כמו שאמרנו בהתחלה, צלוליט היא גם תוצאה של גנטיקה, ובמקרים כאלה, יתכן והפתרונות שהצענו כאן לא יהיו יעילים במיוחד.

בדיוק בשביל מקרים כאלה, הרפואה האסתטית נכנסת לתמונה ויודעת להציע פתרונות לטיפול בצלוליט הטורדני. יש מגוון רחב של טיפולים בשוק, ואנחנו נעשה סקירה קצרה על כל האופציות שעומדות לרשותכן, כדי שתוכלו להחליט מה הכי נכון לכן.

טיפולים בצלוליט באמצעות קפאין, רטינול או קולגן 

קרמים שמכילים קפאין, רטינול וקולגן יכולים לשפר באופן זמני את מרקם העור ולהעניק לו מראה קצת יותר מוצק. טיפולים אלה מיושמים בדרך כלל ישירות על העור והם תורמים להמרצת הדם וקידום ייצור קולגן, מה שמוביל להפחתה זמנית בהופעת הצלוליט. הנה כמה מהיתרונות של כל אחד מהם:

קפאין

קפאין ידוע ביכולתו להגביר את זרימת הדם ולעודד פירוק של תאי שומן. אפשר למצוא קפאין בקרמים לטיפול בצלוליט, וכן בתכשירים כמו ג’ל קפה ירוק. חשוב לציין כי יעילות הטיפול בקפאין אינה מוכחת באופן חד משמעי, וישנם מחקרים שמראים תוצאות מעורבות.

רטינול

רטינול הוא נגזרת של ויטמין A, והוא ידוע ביכולותו להגביר את ייצור הקולגן ולשפר את מרקם העור. רטינול עשוי לסייע בהפחתת מראה הצלוליט על ידי שיפור גמישות העור ועיבוי שכבת האפידרמיס. חשוב להשתמש ברטינול בהדרגה ובזהירות, כיוון שהוא עלול לגרום לגירוי ואודם.

קולגן

קולגן הוא חלבון טבעי שנמצא בעור שלנו והוא תורם לגמישותו וחוזקו. עם הגיל, ייצור הקולגן בגוף יורד, מה שעלול להוביל להופעת צלוליט. אפשר ״להשלים״ את ייצור הקולוגן באמצעות תכשירים מקומיים לטיפול בצלוליט או באמצעות תוספי תזונה. 

טיפול בצלוליט באמצעות עיסוי

שיטות עיסוי מסויימות הן פופולריות מאד לטיפול בצלוליט והן נחשבות ליעילות ובטוחות. הן יספקו שיפור במראה של הצלוליט, זה ללא ספק, אבל קחו בחשבון שלא מדובר בזבנג וגמרנו וכן תצטרכו לשמור על תחזוקה שוטפת כדי לשמר את התוצאות. הנה כמה דוגמאות לסוגי טיפולים בצלוליט שמתמקדים בטכניקת עיסוי:

עיסוי רקמות עמוק: טכניקה זו מתמקדת בשכבות העמוקות של העור והשרירים, ומסייעת לשחרור רקמות דחוסות ולשיפור זרימת הדם.

עיסוי לימפטי: טכניקה זו מתמקדת במערכת הלימפה, ומסייעת להיפטר מרעלים ונוזלים עודפים.

עיסוי אנטי צלוליט: טכניקה זו משלבת טכניקות שונות, כמו עיסוי רקמות עמוק ועיסוי לימפטי, ומטרתה לפרום את מצבורי השומן ולשפר את מראה העור.

עיסוי ואקום: טיפול זה נעשה באמצעות מכשיר מיוחד, אשר יוצר לחץ שלילי על העור ומסייע לשפר את זרימת הדם ולפרק את מצבורי השומן.

היופי בשיטות האלה הוא שהן יעילות בהפחתת מראה הצלוליט אבל גם משפרות את זרימת הדם וחילוף החומרים, משחררות שרירים תפוסים ומשפרות את מרקם העור.

טיפול בצלוליט בטכנולוגיות מתקדמות: לייזר וגלי רדיו 

לכאלה שמעדיפות לדלג על השלבים הקודמים וללכת על תוצאות מיידיות, לייזר וגלי רדיו יוכלו לתת פתרון מעולה. היופי בטכנולוגיות האלה הוא שהן מתמקדות בשכבות עמוקות יותר של העור ומטפלות בצלוליט ״מהשורש״. הרעיון של הטיפול הוא לשלוח חימום מבוקר אל שכבות העור העמוקות, שם ממוקמים מצבורי השומן. החימום גורם לפירוק תאי השומן וחידוש ייצור הקולגן. 

יתרונות של טיפולי לייזר וגלי רדיו לטיפול בצלוליט:

  • יעילות גבוהה בטשטוש צלוליט ושיפור מרקם העור.
  • טיפולים לא פולשניים, ללא צורך בהרדמה.
  • זמן החלמה קצר.
  • תוצאות ארוכות טווח.

הליכים כירורגיים לטיפול בצלוליט

במקרים קשים יותר של צלוליט, כדאי לבחון התערבות כירורגית. נכון שמדובר בפתרון קיצוני יותר, אבל יש מקרים שבהם לא תהיה ברירה. זה מתאים בעיקר למי שסובל מצלוליט קשה ואינו מרוצה מתוצאות טיפולים אחרים. חלק מהליכים הכירורגים הנפוצים כיום לטיפול בצלוליט הם: 

Subcision (החדרת מחט): טיפול זה משחרר רקמות פיברוטיות המחוברות לשרירים, וגורם לשיפור במראה הצלוליט. זה מבוצע לרוב בהרדמה מקומית ויכול לספק שיפור משמעותי במראה הצלוליטיס עם זמן החלמה מינימלי.

אפשרות כירורגית נוספת היא שאיבת שומן, הכוללת הסרת משקעי שומן עודפים באמצעות שאיבה. שאיבת שומן אמנם לא מיועדת במיוחד לצלוליט אבל הטכניקה יכולה להביא לשיפור במראה הצלוליט על ידי הפחתת נפח השומן באזורים מסויימים. יחד עם זאת, חשוב לומר ששאיבת שומן לא מתאימה לכל אחד. 

בכל אופן, לפני ביצוע כל הליך כירורגי, חשוב להתייעץ עם מנתח פלסטי מוסמך כדי לדון בסיכונים וגם להבין את היתרונות הפוטנציאליים. חוץ מזה, חשוב לעשות תיאום ציפיות לגבי תוצאות הניתוח ולהבין שהפחתת צלוליט תעבוד בצורה הטובה ביותר כשהיא תהיה משולבת עם כמה גישות ועם שינוי בתזונה ובאורח חיים.  

אז אפשר להפטר מצלוליט? בהחלט כן!

רוצות לטפל בצלוליט בצורה אפקטיבית? שלבו שינוי באורח החיים, תזונה נכונה, ובמידת הצורך, גם טכניקות טיפול נוספות (קרמים, לייזר, גלי רדיו וכו׳). זכרו שהכל עובד בסמביוזה, ואם תרצו להשיג תוצאות טובות – נסו לשלב כמה שיותר מאלה. כלומר, כן, אפשר לעשות טיפול בגלי רדיו, אבל רק תדמייני מה תוכלי להשיג אם בנוסף גם תתאמני, תמנעי ממאכלים עתירי שומן וסוכים ותשתי יותר מים. 

כן חשוב לזכור שאין פתרון קסם אחד לכולם והתוצאות יכולות להשתנות בהתאם לגורמים כמו גנטיקה, הרגלי חיים ומאפייני עור. לכן, חשוב לבחור מטפל מקצועי ומיומן (מי שרוצה המלצה, שתפנה אליי), שידע לתת לך סקירה על מצב הצלוליט שלך ועל סיכויי ההצלחה של הטיפול. 

עם קצת סבלנות, התמדה והמטפל הנכון לצדך – אפשר יהיה להשיג תוצאות מדהימות. 

למידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נגישות