עולם היופי עשיר במוצרי טיפוח מגוונים במיוחד, ולצד כל המוצרים המתקדמים והמיוחדים – יש כמה מוצרי בסיס שכדאי לאמץ, אפילו רק כדי לשמור על שגרת טיפוח בסיסית וקלילה.

אז לא, אנחנו לא נמליץ כאן על מותגים ספציפיים (אלא אם מצאנו מוצר ממש ממש מומלץ), אלא על מוצרי טיפוח נפוצים, שכדאי שיהיו בבית, ויהיו חלק משגרת הטיפוח שלכן. כל זה לצד טיפים חשובים שיסייעו לכן לבחור מבין המותגים השונים – את המוצר האידיאלי עבורכן. נשמע מעניין? אז בואו נתחיל.

פה נעצור לציין שהתוכן אמנם נכתב בלשון נקבה, אבל בהחלט פונה לשני המינים.

הכי קלאסי: סבון גוף שמעניק לחות לעור

יש לא מעט סוגים של סבוני גוף בשוק, זה נכון. וזה אולי נשמע לכן כמו מוצר בסיסי ביותר, וזה אכן ככה – אבל מה שחשוב לנו להדגיש זה האופן שבו אתן בוחרות את סבון הגוף שלכן. ידעתן שיש סבוני גוף שמכילים שמנים? מדובר בסבוני גוף שמעניקים לחות לעור כבר במהלך המקלחת, ואם אתן לא אוהבות למרוח קרם גוף ביום יום – סבון כזה יכול להיות מושלם עבורכן.

מה חשוב לבדוק? שריכוז השמנים בסבון הוא באמת משמעותי, שהסבון משאיר תחושה נעימה ולא שמנונית על העור, וכמובן שהריח מוצא חן בעיניכן. אגב, גם סבונים שמכילים לחות יעשו את העבודה.

לא רק בקיץ: קרם הגנה

למרות שלא מעט נשים לא רואות בו מוצר טיפוח – חשוב לדעת שזה מוצר הטיפוח החשוב ביותר, משום שהוא שומר על העור שלנו לאורך זמן. עם השנים אפשר לראות את נזקי השמש על העור, ובייחוד על עור הפנים ובאזור הצוואר והמחשוף. בחרו בקרם הגנה שיש לו כמות גבוהה של SPF, והקפידו למרוח מידי יום – בייחוד בימי הקיץ. וכן, גם אם אתן מתאפרות.

לניקוי יסודי: סבון פנים או מי פנים

טיפוח עור הפנים הוא חלק בלתי נפרד משגרת טיפוח בריאה ונכונה, ולכן מומלץ להחזיק בבית סבון ייעודי לפנים או מי פנים, שיסייעו בניקוי העור באופן יסודי. על מה חשוב להקפיד לפני הרכישה? שהמוצר מתאים לסוג העור שלך, שאינו מייבש את העור ולא מכיל רכיבים כמו מלחים, פראבנים ופוליאתילן. אם תרצו, תוכלו להשלים את שגרת הטיפוח ולרכוש גם סבון גרגירים, שמסייע לחידוש העור.

שפתון לחות לשפתיים

בין אם השפתיים שלכן נוטות להתייבש בחורף ובין אם לא – שפתון לחות לשפתיים הוא אחד ממוצרי הטיפוח החשובים. אפשר להשתמש בשפתון עם פיגמנט מסוים, אבל ההמלצה היא לבחור דווקא בשפתון ללא צבע (או לחלופין להשתמש במוצרים טבעיים כמו שמן קוקוס או חמאת שיאה). אם אתן נוטות להתאפר במהלך היום, ומשתמשות גם באודמים, העדיפות היא למרוח את החומר על השפתיים לפני השינה (שפתון שעליו מרוח גם אודם, עלול ליצור מצב של שינוי מרקם או גימור, בייחוד אם אתן אוהבות אודמים בגימור מט).

כבר לא מבריקות: דפים סופחי שומן

אם אתן סובלות מעור שומני, אתן וודאי יודעות שבמהלך היום העור הופך ליותר ויותר מבריק, מה שלעיתים נראה כמו הזעה. ובכן, דפים שסופחים שומן יוכלו להיות מעולים עבורכן – הם קטנים, נכנסים לתיק ולא פוגעים באיפור. איך משתמשים? פשוט מאוד! קחו דף אחד, וטפחו קלות על האזורים השומניים. זה משדרג את הלוק בשניות, ומעלים את המראה המבריק.

קרם לחות לפנים ולגוף

הזנת העור מהווה חלק בלתי נפרד מטיפוח הגוף, ולכן כשמדברים על מוצרי טיפוח נפוצים, אי אפשר שלא לכלול קרם לחות לפנים ולגוף. רכישת קרמי לחות לפנים צריכה להיעשות באופן מושכל, כשחשוב לשים לב לחומרים הפעילים, ביתרונות שלהם ולסוגי העור שהקרם מתאים.

ומה לגבי קרם גוף? ובכן פה הבחירה תהא קלה יותר. יש מגוון רחב של סוגים, ואף תוכלו למצוא קרמים עם ריכוז שמנים גבוה יחסית, או לחלופין – קרמים על בסיס מים. קרמים שומניים וחמאות עשויים להותיר שמנוניות על העור, ואם אתן לא מתחברות לתחושה הזו – העדיפו קרמי גוף קלילים או קרמים על בסיס מים. זה כמובן גם תלוי עונה, משום שבימי הקיץ, נשים רבות מעדיפות את הקרמים הקלילים ומבוססי המים, ואילו בחורף, העדיפות היא דווקא לחמאות גוף וקרמי גוף שומניים.

טיפ: השמועות מספרות שמריחת חמאות שיאה מרוכזות ושמני גוף, יכולה לעכב או למנוע את היווצרותם של סימני מתיחה על העור. רלוונטי מאוד עבור נשם בהריון. עם זאת, נסייג ונגיד שהופעת סימני מתיחה הם עניין גנטי, ולא תמיד ניתן לטפל בבעיה באמצעות מוצרי טיפוח.

מסיכה לשיער

דיברנו על טיפוח הגוף והפנים, ובהחלט חשוב להתייחס גם לטיפוח השיער. מסיכה לשיער היא מוצר מעולה, והיא עונה על כמה פונקציות שונות ומגוונות, החל מהענקת לחות ועד להחדרת רכיבים פעילים לסיב השיערה. היתרון של מסיכת השיער הוא שמדובר בריכוז גבוה של לחות (ביחס למרכך למשל), ושאין צורך למרוח אותה מידי יום. ניתן למרוח את המסכה פעמיים בשבוע, ואפילו פעם אחת – תלוי במצב השיער שלכן.

למתקדמות: סרום לפנים

סרום לפנים הוא מוצר מצוין, כשיש מגוון רחב של סוגים, החל מסרום לעור יבש ועד לסרום אנטי אייג’ינג. למעשה, מדובר במוצר שמכיל חומרים פעילים בריכוז גבוה יחסית, כשהחומר חודר אל תוך השכבות העמוקות של עור הפנים. איך תדעו באיזה סרום לבחור? בגדול, חשוב לשים לב לרכיבים הפעילים שהסרום מכיל, ומה היתרונות שלהם. כך תדעו אם הרכיבים הללו יתאימו לסוג העור שלכן או לא.

קיימים סרומים שמטרתם לטפל בקמטים, ויש כאלה שמטפלים בפיגמנטציה. כך או כך, תמיד חשוב לקרוא את הרכיבים ולוודא שהמוצר מתאים לכן ולסוג העור שלכן.

שנסכם?

למרות שיש לא מעט מוצרי טיפוח בשוק, יש כמה מוצרי טיפוח נפוצים – אותם מומלץ לשלב בשגרת הטיפוח שלכן. בין אם תעדיפו חברת קוסמטיקה מובילה ובין אם זו תהיה חברת טיפוח קטנה, חשוב שתוודאו שהמוצר מתאים לסוג העור שלכן, וכמובן – בדקו את רשימת הרכיבים מבעוד מועד.

נגישות