אם הגעתן לפה, כנראה שגם אתן (או אתם), מעוניינות בעור פנים מטופח וקורן. אבל מה צריך לעשות כדי להגיע לתוצאה האידיאלית? והאם כל אחת יכולה ליצור שגרת טיפוח אישית? ובכן, טיפוח עור הפנים הוא מאוד חשוב, ויש לא מעט פעולות שתוכלו לבצע על מנת להקנות לעור הפנים שלכן מראה רענן וקורן.

פה נעצור לציין, שהמאמר כתוב בלשון נקבה, אך בהחלט פונה לשני המינים. אז… שנתחיל?

ניקוי יומיומי של עור הפנים

האם אי פעם חשבתן כמה לכלוך העור שלנו סופג במהלך היום? מעבר לאיפור או מוצרי טיפוח שאנחנו מורחות, העור שלנו סופג מהסביבה לא מעט לכלוך, והוא גם מפריש זיעה כמובן. כדי לשמור על עור הפנים, חשוב להקפיד על ניקוי יומיומי, בין אם תבחרו לעשות זאת באמצעות מוצרי קוסמטיקה שונים ובין אם תעשו זאת באמצעות מוצרים טבעיים.

הניקוי מאפשר לא רק לנקות את העור מלכלוכים, אלא שהוא גם מכין את העור לשלב ההזנה. עור נקי, יספוג את מוצרי ההזנה באופן המיטבי, לעומת עור שאינו נקי. את הניקוי כדאי לבצע פעמיים ביום, בבוקר ובערב.

אז איך אפשר לנקות את עור הפנים? אפשר להשתמש בסבון ייעודי, במים מיסלריים או בשמן קוקוס טבעי (חשוב לציין ששימוש בשמן קוקוס אינו מתאים לכולן, ולכן כדאי לברר מראש אם שמן הקוקוס יתאים לסוג העור שלכן).

ומה לגבי פילינג ביתי?

פילינג ביתי לעור הפנים הוא פתרון מעולה להסרת תאי עור מתים ולניקוי מקסימלי. עם זאת, לא מומלץ לבצע פילינג יותר מפעמיים בשבוע, וחשוב לקחת את זה בחשבון. כיום יש מגוון רחב של פילינגים לעור הפנים, ומי שרוצה, יכולה להכין פילינג בעצמה (חפשו מתכוני רוקחות טבעית, יש לא מעט מתכונים ביתיים מעולים).

לתת לעור לחות, ולהזין אותו

נכון שלסוג העור יש חשיבות, אבל כמעט כל סוג עור זקוק ללחות (פשוט בכמות שונה או לחות ברמות שונות). מריחת קרם לחות אינה מסתכמת רק במריחה על עור הפנים, אלא שיש למרוח גם על הצוואר ואפילו על המחשוף (ובייחוד אם מדובר בקרמי אנטי-אייג’ינג). כמו כן, חשוב להעניק לחות גם לאזור העיניים. ניתן להזין את העור באמצעות סרום, קרמי לחות, או שמנים טבעיים.

האם צריך להזין את העור בבוקר או בערב? ובכן, זה תלוי בכן ובמצב של עור הפנים שלכן. אם אתן מרגישות שאתן זקוקות להזנה גם במהלך היום וגם במהלך הלילה, עשו זאת – רק הקפידו לבחור במוצרים שמותאמים לכך. בכל מקרה, אם אתן מתאפרות במהלך היום, מומלץ מאוד למרוח קרם לחות לפני שלב האיפור.

דבר נוסף שכדאי להתייחס אליו הוא מסיכות הזנה לפנים. כיום יש מגוון רחב של מסכות לפנים, וחלקן אפילו מצוינות. עם זאת, תוכלו להכין בעצמכן מסיכות הזנה מחומרים טבעיים שיש בבית, ולשמור על עור פנים לח וקורן.

טיפ מקצועי: כדאי, רצוי ואף מומלץ, לבחור קרם פנים שמכיל SPF, להגנה מפני קרני השמש.

הגנו על עור הפנים שלכן מפני השמש

חשוב מאוד להגן על עור הפנים מפני השמש (מה שעשוי למנוע פיגמנטציה או כתמים בעור), ולכן חשוב להשתמש בקרם פנים שמכיל SPF. אם אתן מתכננות לצאת לטיול בשמש, לרבוץ בבריכה או לבלות בחוף הים – הקפידו למרוח קרם הגנה לפנים (וגם לגוף כמובן), שמכיל לפחות 50 SPF. גם פה, מומלץ למרוח את קרם ההגנה על הצוואר ועל המחשוף.

איך לבחור את מוצרי הטיפוח הטובים ביותר בעבורכן?

אז לא, לא כל מוצר שיוצא לשוק יתאים לכן, ולכן חשוב שתבחרו את מוצרי הטיפוח שלכן באופן מושכל. שימו לב מה רמת החומציות של המוצר, ואם הוא שומר על רמת חומציות מאוזנת בעור. למה זה כל כך חשוב? ובכן, מוצרים עם רמת חומציות גבוהה יחסית, עלולים לפגוע במאזן הטבעי של העור, ולגרום ליובש. מלבד זאת, גם מוצרים שמכילים ויטמין E יכולים להיות טובים, בייחוד אם מדובר במוצרים שמיועדים להזנת העור. מה עוד? עדיף לוותר על מוצרים שמכילים חומרי בישום, SLS או פראבן.

טיפים ששווים זהב

  1. אף פעם אל תלכו לישון עם איפור על הפנים. האיפור סותם את הנקבוביות, ובכך מהווה מצע לצמיחת פצעונים.
  2. שתו מים. כן, כן – שתיית מים יכולה לעשות פלאים לעור הפנים. הקפידו לשתות מספיק במהלך היום.
  3. בנו שגרת טיפוח שמתאימה לכן באופן אישי. שגרת הטיפוח שלכן חייבת להיות מותאמת לסוג העור שלכן ולגיל שלכן.
  4. שמרו על תזונה נכונה, ועשירה בוויטמינים ומינרלים החיוניים. גם אם נדמה לכן שאין כל קשר בין טיפוח לבין תזונה, תופתעו לגלות שבהחלט יש קשר בין השניים, ולכן הקפדה על תזונה תסייע לעור הפנים להיראות רענן ובריא.
  5. אפשר גם טבעי. יש לא מעט מתכונים לרוקחות טבעית, כך שאפשר לבנות שגרת טיפוח באופן טבעי – בקלות!

שנסכם?

שגרת הטיפוח היומית חייבת לכלול ניקוי יסודי של עור הפנים, כמו גם הזנה. בחירת המוצרים צריכה להיעשות בהתאם לסוג העור שלכן, כשבהחלט ניתן לשלב גם רכיבים טבעיים (כן, כן ישירות מהמטבח) בשגרת הטיפוח האישית שלכן.

נגישות